۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۲۹۵۸۲

هشتمین جشنواره فرهنگی «الأمان» در عراق برگزار شد

هشتمین جشنواره فرهنگی «الأمان» با موضوع ظهور امام زمان (عج) در شهر دیوانیه عراق برگزار شد.
هشتمین جشنواره فرهنگی «الأمان» در عراق 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، هشتمین جشنواره فرهنگی «الأمان» امروز با حضور نمایندگان مراجع تقلید، علما، سیاستمداران، تولیت های آستان مقدس علوی، حسینی، کاظمی و عباسی و همچنین جمع زیادی از اندیشمندان و فعالان حوزه فرهنگی و دانشگاهی از داخل و خارج  از کشور عراق در شهر دیوانیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در ابتدای این مراسم به بررسی جایگاه امام زمان (عج) و نقش شیعیان آن حضرت در جامعه پرداخت.

 

سپس حجت الاسلام شیخ عقیل علی الزیدی، رییس موسسه امام صادق (ع) عراق و از مسؤولان برگزاری این همایش طی سخنانی در این مراسم گفت: این همایش با هدف بیان فرهنگ اصیل مهدوی و پاسخگویی به شبهات هر ساله برگزار می شود.

 

وی افزود: ما باید با پاسخگویی به شبهات و بیان فرهنگ مهدوی شیعیان و منتظران حقیقی را پرورش دهیم.

 

حجت الاسلام سید علاء موسوی، رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود و خواستار ایستادگی برابر جریان های الحادی شد که هدف آنها را بر هم زدن صفوف مسلمانان و شبهه افکنی در مساله مهدویت دانست.

 

رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق ادامه داد: برپایی چشنواره ها و فعالیت های فرهنگی از ابزارهایی است که می تواند چنین انحرافاتی را در جامعه کشف و درمان کند.

 

وی از مردم عراق خواست که به بازسازی کشورشان بپردازند و تصریح کرد: ان شاء الله عراق روزی با ظهور امام زمان (عج) به پایتخت دوران این امام تبدیل خواهد شد.

 

در بخش دیگر این مراسم تعدادی از شاعران به قرائت شعرهای خود در رابطه با ظهور امام زمان (عج) قرائت کردند.

 

نمایشگاه کتاب آستانه‎های مقدس و نمایشگاه تصاویر با موضوع کودکان منتظر در حاشیه این همایش برگزار شد./994/ب902/د

ارسال نظرات