۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۴۲۹۵۸۴
آيت الله دري نجف آبادي:

مدارس کانون یارگیری برای خدمت به نظام اسلامی باشند

آيت الله دري نجف آبادي با بیان اینکه مدارس باید کانون یارگیری برای خدمت به نظام اسلامی باشند، گفت: مدارس باید به عنوان مکان اخلاص و جهاد و مجاهدت در کشور نقش آفرینی کنند.
آيت الله دري نجف آبادي 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراک لحظاتی پیش در آیین تودیع و معارفه مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، بیان کرد: دانش آموزان ایران اسلامی  باید سبب اقتدار کشور در سراسر جهان شوند.

 

رابطه مدارس با خانواده ها باید قوی و منسجم باشد

آيت الله دري نجف آبادي با بیان اینکه مدارس باید کانون یارگیری برای خدمت به نظام اسلامی باشند، گفت: مدارس باید به عنوان مکان اخلاص و جهاد و مجاهدت در کشور نقش آفرینی کنند.

 

نماينده ولي فقيه در استان مركزي با تاکید بر اینکه مدارس باید کانون یاران امام عصر(عج) و کانون یاران انقلاب و کانون علم، ایمان و معرفت باشند، خاطر نشان کرد: رابطه مدارس با خانواده ها باید خیلی قوی و منسجم باشد و مدارس باید طوری عمل کنند تا خانواده ها را تحت تاثیر قرار دهند.

 

تلاش برای ایجاد مدارسی شاخص، فعال و نقش آفرین

نماينده ولي فقيه در استان مركزي با بیان اینکه مدارس باید جایگاه رشد تعلیم و تربیت باشند، گفت: همه و همه باید تلاش کنند تا مدارسی شاخص، نیروساز، با جاذبه، فعال، نقش آفرین، تاثیر گذار داشته باشیم.

 

آيت الله دري نجف آبادي با تاکید بر همکاری آموزش و پروش با سپاه و بسیج ابراز کرد: آموزش و پرورش باید با روحانیان، مساجد و حسیینه ها در راستای بهره وری بیشتر تعامل سازنده داشته باشند.

 

ضرورت آشنایی دانش آموزان با آموزه های دینی

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه آشناسازی دانش آموزان با آموزه های دینی ضرورتی مهم است، خاطر نشان کرد: آشناکردن دانش آموزان با آموزه‌های دینی و قرآنی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سبب بیمه شدن نسل جوان و نوجوان در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان می‌شود.

 

آيت الله دري نجف آبادي خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید با بهره مندی از شیوه‌های مشارکتی، تعامل و گفتمان کارآمد در راستای تربیت دانش آموزان و فرزندان انقلابی در ایران اسلامی گام بردارند.

 

نماينده ولي فقيه در استان مركزي در ادامه اظهار داشت: معلمان در تمامی صحنه‌های انقلاب با بینش و بصیرت خاص از آرمان‌های انقلاب در سنگر علم آموزی و معرفت اخلاقی و دینی دفاع کرده اند و امروز نیز در صف اول تحقق اهداف برنامه های کشور در اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی قرار دارند.
 

گفتنی است، این نشست باحضور علامتی، دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور برگزار شد.

 

شایان ذکر است در پایان مراسم از تلاش های انصاری مسؤول اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی تقدیر و علی جانباز به عنوان مسؤول جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی معرفی و منصوب شد./202/842/ب1

ارسال نظرات