۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۲۹۵۸۶
امام جمعه شبستر:

اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد

حجت الاسلام محمدزاده گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مجلس خبرگان رهبری به مناسبت آغاز آن، بر دو مسأله اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی تأکید داشته‌اند و بر همین اساس باید برای تحقق این مقوله تلاش کنیم.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ سیفعلی محمدزاده عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان شبستر، با اشاره به موهبات الهی به ملت بزرگ ایران، اظهار داشت: این توجهات الهی بود مه ملت ایران را در جهان بار دیگر تعالی و عزیز کرد.

 

وی بابیان اینکه مسؤولان کشور و ملت بزرگ ایران باید شاکر این نعمت توجه ارزشمند الهی باشند، خاطرنشان کرد: عنایت و توجه الهی بوده شامل حال این امت اسلامی‌شده و او را در جایگاهی قرار داده که تمام دنیا ناظر او هستند و متأثر از سیاست‌های ضد استکباری آن هستند.

 

امام‌جمعه شبستر با بیان اینکه امروز دوست و دشمن به این نتیجه رسیده‌اند که تنها چیزی که می‌تواند انسان را به‌سوی ساحل پیشرفت و تعالی و امنیت، هدایت کند دین اسلام است، گفت: دین اسلام دینی ارزشمند و متوجه تمام ابعاد حیای بشری است و برای آن طرح و اندیشه ارائه کرده است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید قدردان این نعمت الهی باشیم و این حضور پرشور در انتخابات مجلسین به‌نوعی شکرگزاری در درگاه الهی است، اذعان داشت: ملت ایران همیشه در صحنه بوده‌اند و هستند و پیرو راه امام (ره) و شهدای انقلاب‌اند و نمونه بارز آن حضور در عرصه انتخابات است.

 

حجت‌الاسلام محمد زاده با بیان اینکه نتیجه انتخابات هر چه بود چون در چارچوب قانون، نظام انقلاب اسلامی و رهبری بوده برای همه قابل‌قبول است، خاطرنشان کرد: بعد از اتمام عرصه تبلیغاتی و بعد از انتخابات همه باید در مقابل قانون تسلیم‌شده و تعظیم کنند.

 

وی با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت‌ها برای پیشرفت انقلاب اسلامی و سیاست‌های نظام جمهور اسلامی، ابراز داشت: همه موظف بر پیروی از قانون، تلاش برای توسعه کشور و فعالیت در عرصه پیشرفت کشور هستند، امروز نیاز کشور همدلی و همراهی برای پیشرفت در مسیر آرمان‌های انقلاب است.

 

امام‌جمعه شبستر در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه وقتی یک مسؤول آنچه را که شرع و قانون و شرایط زمان و مکان فراهم کرده، درست انجام می‌دهد موجب خشنودی و ایجاد یک سبک و شیوه برای جامعه و مسؤولان در انجام وظایف می‌شود، ادامه داد: همه باید به آنچه بر عهده‌داریم عمل کنیم.

 

وی بابیان اینکه موفقیت برای یک مسؤول و بهترین لحظه خوشحالی، آن است که بتواند برای تحقق سیاست‌های ابلاغی قدمی بردارد، تصریح کرد: مسؤولان و مدیران ضرورت دارد برای آینده کشور، ملت و اسلام به آنچه به آن‌ها ابلاغ‌شده‌اند به نحو صحیح عمل کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مجلس خبرگان رهبری در آغاز به کار این مجلس، گفت: ایشان در این پیام‌ بر دو مسأله اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی تأکید داشته‌اند و بر همین اساس باید بر تحقق این مقوله تلاش کنیم.

 

وی ضمن بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور است، افزود: راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور طرحی است که مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کرده است، رهبر انقلاب کلیات و جزئیات لازم برای اعتلای اقتصاد کشور را بیان و تشریح کرده‌اند.

 

امام‌جمعه شبستر با بیان این‌که استقلال اقتصادی جامعه در گرو افزایش تولید ملی و ترویج فرهنگ صحیح مصرف در جامعه است، خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های مهم دشمن برای براندازی نظام اسلامی گسترش تحریم‌های اقتصادی و ایجاد نارضایتی‌های عمومی در داخل علیه نظام و درنتیجه راه‌اندازی آشوب‌های خیابانی و فتنه در کشور است.

 

وی افزود: بی‌شک باید در راستای رفع مشکلات فرهنگی و حل زوایای فرهنگی تلاشی مجاهدانه مبذول داریم، دولت و مسؤولان موظّف‌اند كه به جریان عمومی فرهنگ جامعه توجه داشته باشند؛ مترصد غایت حرکت فرهنگی کشور باشد و ببینند چه دارد اتّفاق می‌افتد، چه چیزی در انتظار ما است؛ اگر چنانچه مزاحمتی وجود دارد، آن‌ها را برطرف كنند.

 

حجت‌الاسلام محمد زاده با اشاره به اینکه کشور اسلامی ایران دارای فرهنگی غنی هم از جهت ایرانی و هم از جهت اسلامی هست، خاطرنشان کرد: باید دقت شود و همچنین باید اهمیت داده شود تا این فرهنگ سالم از میان نرود و فرهنگ‌های پوشالی و پوچی که انسان را بی‌ارزش و از مبدأ و معاد جدا می‌کند جای آن را نگیرد./202/854/ب1

ارسال نظرات