۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۲۹۵۸۷

سمینار وحدت امت اسلامی در اندیشه های امام خمینی در کابل برگزار شد

در بیست و هفتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) سمینار وحدت امت اسلامی در اندیشه ها و افکار امام راحل با همکاری بنیاد اجتماعی - فرهنگی «راه امین» در کابل پایتخت افغانستان برگزار شد.
سمینار وحدت امت اسلامی در اندیشه های امام خمینی (ره) در کابل

به گزارش خبرگزاری رسا، سید فاضل حسینی رییس بنیاد اجتماعی - فرهنگی «راه امین» افغانستان در این سمینار با تجلیل از مقام حضرت امام خمینی (ره) تاکید کرد که پایبندی مسلمانان جهان به «عدالت»، «آزادی» و «دوری از تفرقه»، تجلیل عملی از آن حضرت به عنوان احیاگر اسلام در دوران معاصر است.
 

وی افزود: اگر همه ملت های مسلمان همان طور که امام خمینی (ره) در مقابل استعمار و استبداد ایستاد، عمل کنند و در سراسر کشورهای اسلامی، وحدت و یکپارچگی پیشه کنند، در مقابل قدرت های بزرگ مادی به پیروزی دست خواهند یافت.
 

حسینی اظهار داشت که امام خمینی (ره) به دلیل قدم نهادن خالصانه در راه خدا، توانست ثابت کند که اسلام توان مدیریت جامعه را دارد.
 

وی افزود: تاکید امام راحل بر حفظ اخوت و وحدت میان مسلمانان کشورهای اسلامی بود و این اندیشه امروز باید الگوی جامعه افغانستان و مسلمانان دنیا قرار بگیرد.
 

«سید هادی هادی» رییس «بنیاد تبلیغی - فرهنگی پیامبر اعظم» نیز در این مراسم گفت که امام خمینی (ره) برای بیداری امت اسلامی تلاش گسترده ای صورت داد که ثمره آن امروز در جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای اسلامی مشاهده می شود.
 

وی افزود: اگرچه سیدجمال الدین افغان (اسدابادی) ، حسن البنا، آیت الله بروجردی و دیگر بیدارگران اسلامی نیز برای بیداری امت اسلامی تلاش فراوان انجام دادند اما هیچ کدام آنها موفق به تاسیس دولت اسلامی نشدند، اما امام راحل موفق شد الگویی از دولت اسلامی را بر مبنای شعار «نه شرقی - نه غربی» در جهان ارائه کند.
 

وی امام خمینی (ره) را احیاگر اسلام معاصر دانست که جامعه اسلامی را بسوی خدا، قرآن و بیداری دعوت کرد، اما امروز می بینیم که عربستان سعودی پایتخت اسلام با لشکرکشی به کشورهای اسلامی، از جمله مسلمانان یمن را قتل عام می کند.
 

به گفته هادی ؛ امام راحل نماد قدرت و عزت مسلمین بود که دین را از درون کتابها بیرون و به متن جامعه آورد.
 

هادی، مصیبت جامعه افغانستان را ناشی از نگاه مسئولان به غرب دانست و از مناقشه اقوام بر سر انتقال برق توتاپ به عنوان «فتنه ای تازه» یاد کرد که می خواهند از این طریق وحدت صفوف مسلمانان را از بین ببرند.
 

'شاکری بدخشانی' رییس شورای علمای بدخشان افغانستان نیز پیرامون شخصیت امام خمینی (ره) سخنانی ایراد کرد.
 

شاکری تاکید کرد که امام راحل با تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، سبب عزت و افتخار مسلمانان ایران و جهان شد.
 

رییس شورای علمای بدخشان افغانستان گفت که خود از نزدیک محل زندگی امام راحل را مشاهده کرده و زندگی آن حضرت پیامبرگونه بوده است./988/ب102/د

ارسال نظرات