۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۲۹۵۹۲
امام‌جمعه اهر:

امام خمینی به مسلمانان جهان هویتی دوباره بخشید

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با بیان اینکه امام راحل به مسلمانان جهان هویتی دوباره بخشید و آن‌ها را بیدار کرد، گفت: توفیقات امام راحل همه ناشی از اخلاص، ایمان و اتکای ایشان به قدرت الهی است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده امام‌جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نزدیکی سالروز عروج امام راحل (ره)، اظهار داشت: نیمه خرداد یادآور مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رسول‌الله وار امام خمینی (ره) است.

 

وی با بیان اینکه امام راحل به مسلمانان جهان هویتی دوباره بخشید و آن‌ها را بیدار کرد، ابراز داشت: توفیقات امام خمینی (ره) همه ناشی از اخلاص، ایمان و اتکای ایشان به قدرت الهی است، امام راحل با توکل بر منبع قدرت لایزال الهی توانست حرکتی عظیم در جهان به راه اندازد.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده گفت: این بیداری اسلامی در جهان اسلام از برکات نهضت امام (ره) و حرکت روشنگرانه‌ای بود که پیش از آن آغاز کرد، به‌ طوری‌ که امروز شاهدیم مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن و بحرین زیر چکمه‌های عربستان که از تحقق حزب‌اللهی دیگر در منطقه هراسانند، به خون آغشته شده‌اند.

 

امام‌جمعه اهر با بیان اینکه امام حمایت از مظلومان و تقابل با ظالمان را به ما آموخت، ابراز کرد: باید متوجه اهداف و اصول امام راحل باشیم و توأمان از امر حجاب و نهی از منکر غفلت نشان ندهیم، مردم ایران قدردان وجود امام بوده و هستند از این‌رو لازم است مردم را با اندیشه امام (ره) هرچه بیشتر و بهتر آشنا کنیم.

 

وی بابیان اینکه پیروی از ولایت‌فقیه جایگاه کشور را مستحکم کرده است، گفت: این انقلاب به برکت پیروی تمام و کمال مردم از ولایت‌فقیه ماندگار شده است و استوار است و انقلاب و نظام اسلامی استوار خواهد بود تا زمانی که مردم پشتیبان این اصل ولایت‌فقیه باشند.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده ادامه داد: توصیف امام (ره) سخت و دشوار است، امام در علم و سیاست و تقوا بی‌نظیر و در تقابل با ظلم الگو و حامی مستضعفان بوده است، امام (ره) در مبازره با استکبار جهانی جدی بودند به‌ طوری‌ که پیش از امام راحل استکبارستیزی و کفر ستیزی در جهان نمودی و بروزی نداشت.

 

وی حفظ اعتدال، استقلال، اعتقاد به خودکفایی کامل را از ویژگی‌های برجسته امام راحل برشمرد و تأکید کرد: امام (ره) حافظ ارزش‌های اسلامی، وحدت و همبستگی میان مسلمانان بوده و هست، توجه به ملت‌های مسلمان دنیا، مرعوب نشدن در مقابل قدرت‌های جهانی و مستکبران از شخصیت بارز امام خمینی (ره) متجلی است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه ایجاد قسط و عدل، حمایت بی‌دریغ از مستضعفان و محرومان از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: نگرش و اندیشه امام راحل بود که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و در جهان محبوب کرد.

 

وی بابیان اینکه امام افزون بر مخالفت جدی با نظام شاهنشاهی، معتقد به جایگزینی نظامی بود که مُجری احکام اسلامی و مبتنی بر آراء مردم باشد، ادامه داد: امام در نجف با تدریس خارج فقه ولایت‌فقیه، این مسأله را روشن کرد که باید در فکر حکومت و اداره جامعه اسلامی بود.

 

امام‌جمعه اهر بابیان اینکه امام راحل اعتقاد راسخ به شعار نه غربی و نه شرقی داشت، گفت: هیچ‌یک از دو قدرت بزرگ دنیا از حملات او در امان نماند، اگر به مواضع و سخنان ایشان، نگاهی اجمالی بیندازیم، این مسأله به‌روشنی قابل‌درک است.

 

وی ادامه داد: امام معتقد بود که برای مقابله باقدرت باطل، نمی‌توان از باطلی دیگر یاری گرفت و در واقع، نمی‌توان برای رسیدن به هدفی مشروع، از ابزار و آلاتی نامشروع بهره گرفت، به همین جهت، از ابتدا شرق و غرب را مورد حملات خویش قرار داد./302/854/ب1

ارسال نظرات