۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۲۹۵۹۳
امام‌جمعه سراب:

انجام واجبات و دوری از محرمات لازمه آمادگی برای ظهور است

حجت الاسلام اکرمی گفت: تمرین تقوا را باید با انجام احکام الهی و تصفیه روح و تصحیح فکر انجام داد، برای آمادگی ظهور حضرت ولی‌عصر مهم‌ترین مسأله تقوای الهی و بصیرت در دین است.
ظهور امام زمان (عج) ریشه ظلم را می سوزاند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر اکرمی، امام‌جمعه سراب عصر امروز در نشست روشنگری و بصیرت افزایی در جمع بسیجیان حوزه فاطمیه شهرستان سراب، اظهار داشت: امید به آینده سبز مهدوی از اعتقادات راسخ شیعه است.

 

وی با اشاره به علائم ظهور حضرت مهدی (عج) این علائم را تقسیم به عام و خاص کرد و افزود: ۷۲ علامت عام برای ظهور معرفی‌شده که به‌عنوان‌مثال شباهت مردان به زنان، رواج موسیقی، گسترش ربا و رشوه و عدم امربه‌معروف و نهی از منکر را می‌توان نام برد.

 

امام‌جمعه سراب با اشاره به علائم خاصه ظهور حضرت ولی‌عصر (عج)، ادامه داد: علائم خاصه‌ای برای ظهور نیز معرفی‌شده که صیحه آسمانی، خروج سفیانی، خسف بیدا، خروج یمانی، خروج دجال و خروج پرچم‌داران خراسان و قتل نفس زکیه از آن علائم هستند.

 

وی با اشاره به جریان خسف بیدا از علائم ظهور، گفت: خسف یعنی فرورفتن و پنهان شدن و بیداء نام منطقه‌ای در مکه و مدینه است. ظاهراً لشگر سفیانی در این منطقه که به‌قصد جنگ با امام عصر (عج) آمده است در زمین فرو می‌روند و دچار حادثه بزرگی می‌شوند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی سراب خروج یمانی را دیگر علامت ظهور خواند و ابراز داشت: سرداری از یمن قیام می‌کند و مردم را به‌حق و عدل دعوت می‌کند، امام صادق (ع) فرمود؛ قیام‌های سه‌گانه خراسانی، سفیانی، یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز خواهد بود و هیچ پرچمی به‌اندازه پرچم یمانی دعوت حق و هدایت نمی‌کند و هم فرمود که یمانی از علائم حتمی و خاص است.

 

وی قتل نفس زکیه را علامت دیگری دانست و اذعان داشت: نفس زکیه یعنی فرد پاک و بی‌گناه و کسی که قتلی انجام نداده است و جرمی ندارد، در آستانه ظهور مهدی (عج) در گیرودار مبارزات زمینه‌ساز انقلاب حضرت مهدی (عج) فردی پاکباخته و مخلص از اولاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) درراه امام می‌کوشد و در این راه مظلومانه به قتل می‌رسد.

 

حجت‌الاسلام اکرمی بابیان اینکه صیحه آسمانی علامت حتمی دیگری از ظهور است و منظور از آن صدایی است که در آستانه ظهور حضرت مهدی در آسمان شنیده می‌شود و همه مردم آن را می‌شنوند، افزود: در روایات آمده است از وحشت این صدا خوابیده‌ها بیدار و ایستادگان نشسته و نشستگان بر دو پای خویش می‌ایستند.

 

وی بابیان اینکه اکثر یاران امام زمان از ایران هستند و این افتخاری برای ایرانی‌ها است، تصریح کرد: ۵۰ نفر از یاران خاص امام عصر را بانوان ایرانی تشکیل خواهند داد که همگی از مجتهدان زمان خود خواهند بود و دارای عمق شناخت علمی و عملی خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام اکرمی در پایان بابیان اینکه پاک بودن و دوری از محرمات لازمه سربازی امام زمان عصر هست، تصریح کرد: تمرین تقوا را باید با انجام احکام الهی و تصفیه روح و تصحیح فکر انجام داد، برای آمادگی ظهور حضرت ولی‌عصر مهم‌ترین مسأله تقوای الهی و بصیرت در دین است./203/854/ب1

ارسال نظرات