۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۲۹۵۹۴

اعزام  ۲۰ مبلغ دینی به مناطق عشایری شهرستان کوهرنگ

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در راستای توسعه فرهنگ اقامه نماز 20 مبلغ دینی به مناطق عشایری شهرستان کوهرنگ اعزام شده است، گفت: حضور مبلغان روحانی در مناطق محروم لازم و ضروری است و این روحانیان مسائل شرعی و دینی را به قشر عشایر آموزش می‌دهند.
حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه در راستای توسعه فرهنگ اقامه نماز 20 مبلغ دینی به مناطق عشایری شهرستان کوهرنگ اعزام شده است، بیان داشت: این طرح در راستای توسعه فرهنگ اقامه نماز اول وقت، ترویج مباحث دینی، پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ اجرا شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور مبلغان روحانی در مناطق محروم لازم و ضروری است و این روحانیان مسائل شرعی و دینی را به قشر عشایر آموزش می‌دهند.

 

حجت ‌الاسلام مرتضوی تصریح کرد: حضور مبلغان دینی نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای اعزام مبلغان دینی به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری گفت: هماهنگی‌های لازم در راستای اعزام و اسکان مبلغان دینی با سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین به درپیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان بیش از یک‌هزار مبلغ دینی به سراسر این استان اعزام می‌شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بیش از نیمی از این مبلغان غیر بومی هستند، ابراز داشت: مبلغان غیر بومی از استان های اصفهان و قم به مناطق دور دست این استان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت تبلیغی برای نشر معارف ناب اسلامی در بین عموم مردم خصوصا مناطق محروم است، تصریح کرد: باید از این فرصت ویژه برای ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی نهایت بهره را ببریم.

 

حجت ‌الاسلام مرتضوی با بیان اینکه متأسفانه جامعه کنونی از قرآن و مفاهیم ناب قرآنی در حال فاصله گرفتن است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید بین مردم و قرآن ارتباط تنگاتنگ به وجود آورند و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای برقراری این ارتباط است./302/9457/ب1

ارسال نظرات