۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۲۹۵۹۸
استاد حوزه علمیه:

برای عرضه دین نباید به ابزار نادرست متوسل شد

عضو نخبگان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که نخبگان باید وارد حوزه شوند، گفت: طلبه باید خودش، عقایدش و کارش را باور داشته باشد چرا که اگر عقاید خودمان را باور نداشته باشیم، یاور خوبی برای دین نمی شویم.
تبلیغ موفق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین زاده، عضو نخبگان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عصر امروز 9 خرداد در نشست اسرار موفقیت در تبلیغ در جمع طلاب حوزه علمیه درباره مهارت های تبلیغی گفت: بهترین معنا برای تبلیغ رساندن پیام است.

 

وی با بیان این که در دنیای تبلیغ و پیام رسانی در جهان سه حوزه وجود دارد، افزود: در عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ تبلیغ انجام می شود که هدف در اقتصاد برای فروش کالا، در سیاست برای کسب آراء و در دنیای فرهنگ تبلیغ جهت تغییر یا تثبیت آداب است.

 

این سخنران مذهبی با بیان این که ارکان تبلیغ شامل محتوای پیام، حامل پیام، ابزار پیام و روش پیام است، تصریح کرد: محتوای پیام باید به گونه ای باشد که انسانیت را زنده کند و هدف حیات بخش باشد و از طرفی اندیشه ها را هم سیراب کند.

 

حجت الاسلام حسین زاده با بیان این که زرتشتیان مدعی هستند که دین ما کامل تراست و دلیل این ادعا را این گونه بیان می کند که ما با سه جمله پندار، گفتار و کردار نیک اندیشه ها را بیدار می کنیم، اظهار کرد: البته این شعار، شعار خوبی است اما کامل نیست.

 

اسلام دین برتر است که برای اشرف مخلوقات نسخه پیچیده است

وی افزود: علمای زرتشت می گویند که دین آنها صادراتی است و این درحالی است که این شعار آنها، در شأن انسانها نیست که این کارها از حیوانات هم برمی آید و اسلام دین برتر است چرا که برای اشرف مخلوقات نسخه پیچیده است.

 

این سخنران مذهبی اظهار کرد: محتوای تبلیغ زرتشتیان تعبیر آبکی است و کسانی که دینشان آبکی است سرشان کلاه می رود.

 

وی در ادامه تبیین محتوای پیام گفت: پیام ها باید احساسات را اشباع و در زندگی تحول ایجاد کند چرا که در زمانه ای که همه مردم دغدغه زندگی دارند قرآن می گوید من شما را برای بندگی خلق کردم.

 

حجت الاسلام حسین زاده در ادامه درباره ویژگی های یک مبلغ موفق ابراز کرد: توکل به خدا، توسل به ولی خدا و تلاش در راه خدا باید سرلوحه کار یک مبلغ باشد و از طرفی تلاش در راه خدا هم لوازمی دارد.

 

وی با بیان این که نخبگان باید وارد حوزه بشوند، تصریح کرد: طلبه باید خودش، عقایدش و کارش را باور داشته باشد چرا که اگر عقاید خودمان را باور نداشته باشیم، یاور خوبی برای دین نمی شویم.

 

حجت الاسلام حسین زاده افزود: مبلغ خوب کسی است که قدرت شناسایی اش بالا باشد و مقتضیات زمان و مکان را درک کند، مخاطب شناس باشد و پیام مناسب را انتخاب کند و از طرفی خوش سلیقه هم باشد.

 

وی ادامه داد: مبلغ باید با اخلاص، صادق، شجاع، منظم، بردبار، صبور و آراسته باشد و برای عرضه دین نباید به ابزار نادرست و ناصواب متوسل شود چرا که اگر دین خدا را عرضه کنیم خدا به دل ها می نشیند./202/934/ب1

ارسال نظرات