۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۲۹۶۰۷
یکی از علمای سنی پاکستان:

متولیان حرمین شریفین خادم آمریکا هستند

یکی از علمای اهل تسنن بلوچستان پاکستان با اشاره به اینکه متولیان حرمین شریفین خادم آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، بر لزوم تشکیل مجمعی جهت نجات حرمین شریفین تأکید کرد.
مولانا قاری عبدالرحمن نورزئی از علمای اهل تسنن پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مولانا قاری عبدالرحمن نورزئی امام جماعت مسجد بزرگ اهل تسنن کویته، بعدازظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی روابط میان شیعه و سنی در این استان بلوچستان را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: ما ارتباط مستمر و مطلوبی با علما و روحانیان شیعه در کویته داریم. چند سال پیش در حسینیه شیعیان انفجاری رخ داد که بیش از 70 نفر شهید و 120 تن زخمی شدند. به دلیل اینکه دولت هیچ اقدامی برای این حادثه انجام نداد پس از نماز جمعه به یاری برادران خود شتافتیم.

 

وی افزود: علمای شیعه و سنی در کویته یکپارچه هستند و رابطه بسیار خوبی با هم دارند. اداره امور اسلامی متشکل از علمای شیعه و سنی برای تحکیم وحدت اسلامی در این شهر فعالیت می کند.

 

مولانا عبدالرحمن تصریح کرد: بلوچستان منطقه بسیار حساسی است زیرا در جوار ایران قرار دارد و استبکار جهانی می ترسد که افکار ایران به این منطقه برسد و به همین دلیل دفاتر سازمان اطلاعات در پاکستان حضور دارد است و علمای پاک را ترور می کند.

 

این عالم اهل تسنن با اشاره به شهادت 40 تن از علمای سنی در بلوچستان اظهار داشت: این افراد به دلیل حمایت از وحدت اسلامی و مخالفت با تفرقه افکنی به شهادت رسیدند. چندی پیش سمیناری علیه تکفیری ها برگزار کردیم و مورد استقبال فراوان قرار گرفت که کلیپ و عکس های آن برای دفاتر مراجع تقلید و مقام معظم رهبری ارسال شد.

 

وی ادامه داد: دشمن در بلوچستان به شدت تلاش می کند تا میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد شود و علما در پی ایجاد راهکاری هستند تا از نفوذ دشمن جلوگیری کنند.

 

قاری عبدالرحمان در پایان گفت: حرمین شریفین باید به دست خادم واقعی آن سپرده شود و کسانی که هم اکنون به عنوان خادم، اختیار حرمین را در دست گرفته اند خادم آمریکا و اسرائیل هستند. باید مجمعی تشکیل شود تا حرمین شریفین را از چنگ آمریکا و صهیونیسم نجات دهد./980/ب202/د

ارسال نظرات