۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۲۹۹۵۷
امام جمعه مرند: 

هدف دشمن از استحاله فرهنگی، ترویج سبک زندگی غربی است

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که استکبار با جنگ نرم، بنیان خانواده شیعه را هدف قرار داده است، گفت: استحاله فرهنگی با هدف ترویج سبک زندگی غربی است.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که اهداف شوم سیاسی، نظامی و اقتصادی غرب از رهاورد جنگ فرهنگی علیه باورهای ایرانی اسلامی ملت ایران پیگیری می شود، اظهار داشت: ترویج تفکرات غلط غربی در جامعه حاصلی جز قبح‌زدایی از برخی گناهان در جامعه نخواهد داشت.


وی با بیان این‌که رایج شدن برخی آداب غلط از جمله جشن طلاق، ازدواج سفید و بی‌بند و باری اخلاقی در برخی کلانشهرها حاصل کم‌کاری نهادهای فرهنگی در طول سالیان گذشته بوده است، گفت: خانواده در دیدگاه نظریه پردازان مادی گرای غرب جایگاهی ندارد، چنانکه امروز شاهد تزلزل این نهاد و ترویج بی بند و باری در غرب هستیم.


حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به این‌که نگرش ابزاري جهان غرب به مقوله ازدواج؛ فرونشاندن غرايز جنسي افراد به هر قیمت است، گفت: اين ايده ريشه در جهان بيني مادي اندیشمندان غربی دارد، چرا كه آنها به هیچ عنوان نقشی برای ازدواج در تكامل انسان ها قائل نيستند.


امام جمعه مرند با تأکید بر این‌که کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق زیبنده جامعه اسلامی ایران نیست، تصریح کرد: غرب ازدواج را مانعی براي رسيدن به آزادي هاي غيرمشروع جنسی می داند، افزایش تعداد تجاوزها و نوزادان غیرمشروع در این کشورها نشان از مرگ اخلاق و عفت در آن ممالک است.


وی با بیان این‌که ريشه كاهش جمعيت جهان، سياسي است، افزود: دنياي استكبار تلاش مي كنند با انواع ترفندهاي رسانه اي و تبليغاتي به بنيان خانواده در جهان اسلام صدمه بزند، از سوی دیگر در ترویج فرزندآوری کمتر سفارش می کند، در حالی‌که چنین تجویزی در غرب و حتی اسرائیل جایی ندارد.


حجت الاسلام نعمت زاده در ادامه با تأکید بر حفظ هوشیاری در مقابله با تهدیدات نرم دشمنان خاطرنشان کرد: يكي از اهداف جنگ نرم استكبار جهاني متزلزل ساختن بنيان خانواده است، رسانه هاي غربي با پخش سريال ها و فيلم هاي ضد ارزشي تلاش مي كنند جوامع شرقي و ديني را به انواع ميكروب هاي اجتماعي و فرهنگي آلوده كنند.


وي با تأکید بر تأسی از سیره و روش زندگانی ائمه اطهار(ع)، تصریح كرد: بايد با تأسی و عمل به فرهنگ و ارزش های اصیل و غني اسلامي و شيعي بتوانيم جامعه و خانواده را در مقابل تبلیغات مسموم غرب واكسينه كنيم، در غیر این صورت به سرنوشت جهان غرب دچار خواهيم شد./۹۳۵/302/ب2

ارسال نظرات