۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۲۹۹۶۱
استاد اخلاق حوزه: 

سبک زندگی طلاب الگویی برای دیگر آحاد جامعه است

حجت الاسلام عالی با تأکید بر این‌که روحانیان نباید رسالت و میثاق طلبگی خود را فراموش کنند، گفت: زندگی ساده و بی‌آلایش طلاب می تواند الگویی برای دیگر اقشار جامعه باشد.
سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی عالی، استاد اخلاق حوزه علمیه تبریز امروز در جمع طلاب، روحانیان و اساتید مدارس علمیه تبریز با تأکید بر این‌که اخلاق و معرفت‌افزایی همواره مایه تعالی بشریت است، اظهار داشت: طلبه‌ای که آداب و اصول طلبگی خود را فراموش کند، مبتلا به دنیاگرایی و مادیات شده و از رسالت تبلیغی خود باز خواهد ماند.


وی با تأکید بر این‌که مخالف بهبود معیشت خانواده های طلاب و روحانیان نیستیم، خاطرنشان کرد: این‌که طلبه‌ای تمام فکر و ذکرش کسب مال و مادیات باشد، به یقین از معنویت و کسب فضائل اخلاقی غافل خواهد شد، هرچند باید به این حقیقت اعتراف کرد که قریب به اتفاق خانواده های طلاب و روحانیان، زندگی ساده‌ای دارند.


حجت الاسلام عالی با تأکید بر این‌که روحانیان نباید رسالت و میثاق طلبگی خود را فراموش کنند، گفت: زندگی ساده و بی‌آلایش طلاب می تواند الگویی برای دیگر اقشار جامعه باشد؛ تشریفات خاص، پشت میزنشینی و ریاست برای روحانیت سم است، این عناوین تنها از روی ناچاری است، باید به رسالت اصیل طلبگی خود برگردیم.


این استاد اخلاق حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) در اتاقی محقر و با زندگی ساده بر دل‌ها حکومت کرد و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند، افزود: برای حضور همیشگی در صحنه باید حرکت دائمی داشت، روحانیت باید یک بازخوانی و بازشناسی از پرونده طلبگی خود داشته باشد.


وی حوزه های علمیه و روحانیت را مدافعان واقعی نظام اسلامی معرفی کرد و گفت: بایستی تکلیف گرا و عمل گرا باشیم، چراکه عمل نکردن به آموخته‌ها و گفته ها به حیثت اسلام و تشیع ضربه خواهد زد، به عبارت دیگر معرفی به رفتار و شیوه زندگی روحانیت توجه دارد و اگر مبلغ دین عامل به گفته‌هایش باشد، محبوب قلوب خواهد بود.


حجت الاسلام عالی با تأکید بر توجه طلاب و روحانیان بر اصل عبادت و اطاعت از حق تصریح کرد: روحانیان نباید مانند دیگر مردم تنها به انجام واجبات اکتفا کنند، توجه به خودسازی معنوی ضرورتی مهم برای جامعه روحانیت است. باید روحیه جهادی در تبلیغ مبانی دینی داشته باشید.


این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همواره باید از دشمن جلوتر بود، گفت: روحانیان و طلاب علوم دینی باید افشاگر نقشه های شوم دشمنان نظام اسلامی باشند و با مستندگویی، منبع شناسی و همچنین ارتباط چهره به چهره رسالت تبلیغی خود را عمل کنند.


حجت الاسلام عالی با بیان این‌که امروز چشم تمام مستضعفان جهان به نظام اسلامی ایران دوخته شده است، تصریح کرد: روحانیان باید با آگاهی از مسائل روز، ضرورت امروز جامعه را با مهندسی فرهنگی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی شناسایی کرده و با توجیهات علمی، کارشناسی و اقناعی به عموم مردم بیان کنند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات