۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۹۶۳
آیت الله حکیم:

کودکان یتیم باید آینده سازان جامعه باشند

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با جمعی از اعضای مرکز حمایت از ایتام وابسته به آستان مقدس حضرت رقیه (ع) در سوریه خواستار پرورش کودکان به روش صحیح شد و تاکید کرد که کودکان یتیم باید آینده سازان جامعه باشند.
حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف، روز گذشته با حجت الاسلام شیخ هانی الاشقر، معاون تولیت آستان مقدس حرم حضرت رقیه (ع) و جمعی از اعضای مرکز حمایت از کودکان یتیم وابسته به این آستانه در سوریه دیدار و گفت‎وگو کرد.

 

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار از موسسات خیریه به ویژه مراکز نگهداری ایتام خواست که عقیده و ایمان خود را به خداوند متعال افزایش دهند.

 

وی افزود: کودکان یتیم باید یاد بگیرند که بر خود تکیه کنند تا در آینده بتوانند برای جامعه به فرد مفیدی تبدیل شوند و آینده ساز آن باشند.

 

این مرجع تقلید اظهار داشت: تزریق روحیه فرهنگی، استقلال خواهی و شخصیت سازی برای کودکان از موارد مهمی است که مراکز و موسسات حمایت از کودکان یتیم باید به آن توجه ویژه‎ای داشته باشند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به تأثیر برگزاری مراسم های دینی از سوی شیعیان، بر لزوم برگزاری باشکوه این مراسم ها تأکید کرد.

 

حضرت آیت الله حکیم همچنین در دیدار با طلاب و استادان مدرسه قرآنی اصحاب الکساء بغداد گفت: مردم مومن عراق باید بیشتر با قرآن مانوس باشند و احکام تعالیم اسلامی را با آن تطبیق و عمل کنند.

 

وی قرائت قرآن بدون عمل و توجه به آن را کم فایده دانست و تصریح کرد: قرائت قرآن نباید لقلقه زبان باشد زیرا قرآن یک کتاب الهی است و ما در برابر آن مسؤول هستیم./994/ب902/د

ارسال نظرات