۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۴۲۹۹۷۵
امام جمعه سنقر:

عدم پیگیری جنایات آل سعود از سوی مسؤولان سبب گستاخی بیشتر عربستان شد

امام جمعه سنقر با اشاره به اینکه باید مسأله منا از سوی مسؤولان با جدیت بیشتری پیگیری می شد، گفت: عدم پیگیری مسؤولان موجب گستاخی بیش از پیش آل سعود در مقابل ایران شد.
حجت الاسلام محمد باقر برقراری

حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: حج یکی از واجبات بزرگ الهی بوده و ظرفیت بالایی جهت خودسازی و معنویت افزایی دارد، حضور در حج برای افراد مستطیع در طول عمر واجب بوده و مسیر انسان را به سمت کمال و رستگاری تغییر می دهد.

 

امام جمعه سنقر تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر اساس تعالیم و فرهنگ اسلام ناب محمدی و اهل بیت علیهم السلام مراسم حج را برگزار می کند، ایران حج ابراهیمی و همراه با برائت از مشرکین و دعای کمیل را برگزار می کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: حج ابراهیمی آمیخته با شعارهای اسلامی و شعائر الله است کسانی که به این معارف اعتقادی ندارند و نمی خواهند از ظرفیت عالی این فریضه بهره مند شوند و با انجام این اعمال متضرر شده و منافعشان به خطر می افتد از این عمل جلوگیری می کنند.

 

حجت الاسلام برقراری اظهار داشت: آل سعود همچون بنی امیه و بنی عباس با فرهنگ اهل بیت مقابله کرده و به هر بهانه ای به دنبال جلوگیری از ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی است و هر ساله محدودیت هایی را برای شیعیان و ایرانیان اعمال می کند.

 

امام جمعه سنقر خاطرنشان کرد: سال گذشته با اقدامات کینه توزانه آل سعود شاهد خشونت طلبی و کینه توزی آن ها نسبت به مشتاقان اهل بیت علیهم السلام و زائران بیت الله الحرام بودیم.

 

وی با برشماری دلایل رفتارهای کینه توزانه آل سعود عنوان داشت: قلب آن ها سرشار از کینه نسبت به معارف اهل بیت علیهم السلام است زیرا محبت به اهل بیت به ضرر منافع آن ها است و از سوی دیگر آل سعود غلام حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل است و با نام خادم الحرمین با آمریکا از سر دوستی در آمده و از اسلام فقط نام آن را به ارث می برند.

 

حجت الاسلام برقراری گفت: مسؤولان باید در طول یک سال گذشته به جد، خون شهدای منا را مطالبه می کردند و آل سعود را موظف به پاسخگویی در دادگاه های بین المللی کرده و به عنوان جنایتکاری که از عهده برگزاری مراسم حج بر نمی آید محاکمه می کردند اما متأسفانه اقدام محسوسی از سوی مسؤولان صورت نگرفت.

 

امام جمعه سنقر متذکر شد: اگر خون بهای شهدای منا از جنایتکاران حرمین مطالبه می شد بهترین راه برای تأمین امنیت حجاج در سال جاری بود اما عدم پیگیری مسؤولان موجب گستاخ شدن بیش از پیش آل سعود در مقابل ایران شد.

 

وی تأکید کرد: باید ایران روابط خود با آل سعود را تا به نتیجه رسیدن پرونده منا قطع می کرد، در مذاکره اول که آل سعود زیر بار مسؤولیت خویش نرفت باید اعزام حجاج به نشانه اعتراض لغو می شد.

 

حجت الاسلام برقراری در پایان ابراز داشت: سفر دوم مسؤولان به عربستان و صدور روادید از کشور ثالث مناسب با شأن نظام نبود و سفری که شروع آن با تحقیر باشد پایانی جز تحقیر در پی نخواهد داشت./302/857/ب1

ارسال نظرات