۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۴۲۹۹۷۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان از فرصت ماه رمضان برای تبیین راهکارهای اقتصاد مقاومتی استفاده کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از روحانیان مبلغ خواست تا از محافل و مجالس ماه مبارک رمضان برای تبیین راهکارها و مؤلفه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان مبلغ، با اشاره به اعزام بیش از 900 روحانی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی هم‌زمان با ماه رمضان، اظهار کرد: این ماه فرصت ذی‌قیمتی برای ارتقای بعد معنوی مردم است.

 

وی با اشاره به نقش و جایگاه نهاد روحانیت در فرهنگ‌سازی و روشنگری، افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ فرهنگ دینی و آموزه‌های اسلامی بوده و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه روحانیان مبلغ باید در این ماه فعالیت و تلاش خود را دوچندان کنند، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، فرصت ارزشمند و مغتنمی برای تهذیب و پالایش روح و روان انسان محسوب می‌شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به هماهنگی انجام شده بین روحانیان و مبلغان و مبلغات اعزامی به مساجد استان برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، اظهار کرد: امسال تلاش می‌شود برنامه‌های ماه رمضان در خراسان شمالی از نظر کمی و کیفی نسبت به سال‌های گذشته بهبود یابد.

 

وی با بیان اینکه در این راستا می‌بایست آمادگی مساجد، هیئات امنا و روحانیان افزایش یابد، اضافه کرد: روحانیان اعزامی باید برای بیان احکام و تفسیر قرآن کریم آمادگی بیشتری داشته و هیأت امنای مساجد هم از نظر نظم معنوی سعی کنند با رفتار و اخلاق اسلامی در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد نقش داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه روحانیان مبلغ باید از ماه رمضان برای تحقق شعار سال بهره برند، گفت: روحانیان مبلغ از محافل و مجالس ماه مبارک رمضان برای تبیین راهکارها و مؤلفه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: در ماه رمضان سبک و شیوه زندگی که در بین مسلمانان اجرا می‌شود به‌هیچ‌عنوان اجباری نبوده و افراد به دلیل اعتقاد و علاقه خود به معبود و آموزه‌های اسلامی اقدام به روزه گرفتن می‌کنند ازاین‌رو ماه رمضان فرصت ارزنده‌ای برای ارتقای معنویات در بین مردم است.

 

وی اضافه کرد: ماه رمضان الگو و نمایش مناسبی از حیات اسلامی است زیرا در این ماه ناهنجاری‌های شرعی و قانونی تا حد زیادی در جامعه اسلامی کاهش می‌یابد.

 

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: به همین دلیل می‌توان گفت ماه مبارک رمضان الگویی برای جاری سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه است، خاطرنشان کرد: ازاین‌رو در ماه مبارک رمضان روحانیان مبلغ می‌توانند مؤلفه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی را به خوبی در جامعه بیان کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: امت اسلام به ویژه مردم مسلمان ایران می‌توانند ماه رمضان را الگویی برای احیا و جاری شدن هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی قرار دهند و روحانیان مبلغ هم باید از این فرصت برای تبیین اصول و راهکارهای اقتصاد مقاومتی استفاده کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات