۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۲۹۹۹۳
با شرکت ائمه جماعات و روحانیان مبلغ؛

مرحله نخست طرح جامع تفسیر در خراسان شمالی اجرا شد

مرحله نخست طرح جامع تفسیر با شرکت ائمه جماعات شهرها و شهرستان‌های خراسان شمالی و روحانیان و مبلغان محوری مساجد استان در بجنورد برگزار شد.
طرح جامع تفسیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز، سه‌شنبه، یازدهم خردادماه و در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، نخستین مرحله طرح جامع تفسیر با برگزاری دوره آموزشی تربیت مفسر با حضور بیش از 100 نفر از ائمه جماعات شهرها و شهرستان‌های استان و روحانیان و مبلغان محوری مساجد استان اجرا شد.

 

در این دوره آموزشی یک‌روزه که با هدف رونق محافل تفسیر وحی در استان خراسان شمالی به میزبانی بجنورد برگزار شد، اساتید مؤسسه تدبر مشهد مقدس و اساتید تفسیر کشور مطالب و موارد آموزشی مرتبط با طرح جامع تفسیر را برای ائمه جماعات و روحانیان مبلغ بیان کردند.

 

حجت‌الاسلام احمد محمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، در این دوره هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح دانش علمی و فنی بیان تفسیر برای ائمه جماعات و مبلغان، برگزاری جلسات تفسیر در مساجد محوری استان، دسترسی آسان‌تر مردم به جلسات تفسیر، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی با رویکرد توجه به تفسیر و مفاهیم قرآنی ذکر کرد.

 

وی همچنین از برگزاری مرحله دوم طرح تفسیر بعد از برگزاری دوره آموزش تخصصی با انتخاب مساجد محوری استان در بجنورد و شهرستان‌ها و برگزاری جلسات تفسیر و تدبر با عنوان کرسی‌های تفسیر به صورت منظم و هم‌زمان در یکی از روزهای هفته بعد از نماز مغرب و عشاء در طول سال خبر داد.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه این برنامه به منظور توسعه جلسات تفسیر و به دلیل درخواست‌های مکرر مردم و محدود بودن فعلی جلسات تفسیر در مساجد استان اجرایی می‌شود، اظهار کرد: امید است با حمایت‌های بیشتر از اجرای این طرح بتوانیم در آینده ضمن توسعه بیشتر، این جلسات را به صورت مداوم برگزار کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع تفسیر از طرح‌های مورد حمایت شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان است که با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر امام جمعه بجنورد برگزار می‌شود.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه جامعه و امت اسلامی به قرآن و آموزه‌های الهی آن نیاز دارد، اظهار کرد: باید با استفاده از مفاهیم و آموزه‌های قرآن، سنت رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) و آنچه دستور خداوند است، جامعه اسلامی روزبه‌روز از نظر معنوی و مادی ارتقا یابد.

 

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: امت اسلام در سرتاسر جهان باید با چنگ زدن به قرآن به عنوان کتاب وحدت‌بخش، برای تقویت وحدت و انسجام بین مسلمانان تلاش کنند و نگذارند نقشه‌های شوم دشمنان در کشورهای اسلامی اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند فهم و تفسیر درست کلام وحی است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید جلسات و نشست‌های انس با قرآن و تفسیر این کلام الهی در جامعه اسلامی از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.

 

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: باید با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف و موقعیت‌ها و فرصت‌های گوناگون، آموزه‌های عمیق قرآنی که مبتنی بر کرامت انسانی و عدالت هستند را به اقشار مختلف مردم عرضه کنیم.

 

وی اظهار کرد: فرهنگ و آموزه‌های قرآنی از دل تاریک‌ترین دوران جاهلیت حرکت عظیمی را خلق کرد و امروز نیز عمل به آموزه‌های قرآنی می‌تواند در دنیای پرآشوب و مشکل به ابهامات جهانی پاسخ مناسبی داده و مشکلات فرهنگی موجود در دنیا را حل کند./202/9314/ب1

ارسال نظرات