۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۴۳۰۰۰۱
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

ائمه جماعات خراسان شمالی به محافل تفسیر قرآن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم تقویت و رونق محافل تفسیر قرآن در استان، گفت: در این راستا باید ائمه جمعه و جماعت و روحانیان مبلغ در محافل و مجالس مذهبی به تفسیر قرآن اهتمام و توجه ویژه‌ای داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی- دوره طرح جامع تفسیر قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دوره آموزشی تربیت مفسر قرآن کریم که در قالب طرح جامع تفسیر با حضور بیش از 100 نفر از ائمه جماعات شهرها و شهرستان‌های استان و روحانیان و مبلغان محوری مساجد خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد، بر رونق محافل تفسیر کلام وحی در استان خراسان شمالی تأکید کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق این هدف باید ائمه جمعه و جماعات و روحانیان و علمای استان توجه بیشتری به مقوله تفسیر قرآن در محافل و مجالس مذهبی داشته باشند، ادامه داد: انس بیشتر مردم و جامعه اسلامی با قرآن و آموزه‌های والای آن درگرو پرداختن بیشتر به تفسیر و فهم این کلام و کتاب آسمانی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تربیت مفسر قرآن در استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در این دوره از اساتید و علمای حوزه علمیه قم نیز دعوت شده و از ظرفیت آن‌ها در راستای رونق تفسیر قرآن در استان استفاده می‌شود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: اساتید حوزه علمیه قم در این دوره تجربه‌های تفسیری، مبانی تفسیر، روش تفسیر قرآن، شیوه فهم مفاهیم این کتاب آسمانی و سایر موارد مرتبط در این زمینه را برای روحانیان و ائمه جماعات استان تشریح می‌کنند که این موضوع بسیار ارزشمند است.

 

وی با بیان اینکه در دوره‌های تربیت مفسر قرآن تلاش می‌شود شیوه هدایت کردن مردم با استفاده از مفاهیم قرآنی باز‌آموزی شود، افزود: اجرای این دوره‌های آموزشی درواقع مقدمه انجام برنامه‌های بزرگ‌تر در استان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اجرای طرح جامع تفسیر قرآن در خراسان شمالی، تصریح کرد: برنامه کلی این است که با برگزاری این دوره‌ها، به جلسات تفسیر قرآن در سرتاسر استان رونق داده شده و وضعیت برگزاری این جلسات از نظر کمی و کیفی در خراسان شمالی ارتقا یابد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: تلاش می‌شود در راستای اجرای این طرح ائمه جمعه و جماعات استان در طول هفته در محافل و مجالس مذهبی و فرهنگی حداقل یک جلسه رسمی تفسیر قرآن داشته باشند.

 

وی ادامه داد: باید با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی جلسات قرآنی به ویژه محافل انس با قرآن و تفسیر کلام وحی در خراسان شمالی رونق یافته و توجه بیشتری به این موضوع شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ارتقای کمی و کیفی محافل تفسیر قرآن کریم در استان سبب می‌شود اقشار مختلف مردم به ویژه افرادی که اهل مطالعه، فکر و پژوهش هستند به قرآن نزدیک‌تر شده و بتوانند از برکات و ثمرات کلام وحی استفاده بیشتری کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات