۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۰۱۰
استاد حوزه و دانشگاه:

ندای امام خمینی، خدامحوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه شوم استکبار بود

حجت الاسلام ریاضی  با بیان اینکه پیام امام خمینی در این انقلاب جهانی بود، گفت: شاید بتوان گفت اولین و مهم ترین پیامی که منادی انقلاب و رهبر فرزانه و کبیرمان به گوش جهان و جهانیان رساند، خدامحوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه شوم استکبار جهانی به ویژه آمریکا بود.
حجت الاسلام باقر ریاضی بخشایش

حجت الاسلام باقر ریاضی بخشایش، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: از همان زمان صدر اسلام که مردم ایران با اندیشه های عدالت طلبانه و روش های عادلانه حکومت عدل اسلامی آشنا شدند و بدون مقاومت در برابر سپاهیان توحید، در مقابل ارزش های آیین آسمانی اسلام تمکین کردند، حکومت از نظر آنها وسیله ای برای تأمین عدالت اجتماعی و ابزاری مؤثر برای رسیدن به ارزش های الهی در جامعه بود.

 

وی ادامه داد: مردم ایران در طول تاریخ با الهام از اسلام اصیل و خون پاک شهدای تشیع به ویژه درس آموزی از سرور و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) در برابر زورگویی های حاکمان مسلمان نما و ظالم به مقابله و مقاومت برخاستند.

 

این استاد حوزه علمیه تبریز افزود: در طول تاریخ پس ازاسلام براساس آموزه های مکتب تشیع مردم ایران همواره به ویژه دردوران غیبت امام عصر(عج) مطیع علمای دین و مراجع تقلید بودند، تشکیل حوزه های دینی در شهرهای ایران به ویژه شهر قم دلیل بر این مدعا است.

 

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران، نعمت دینی و الهی بود که به گونه ای شگفت آور توانسته در اندک زمانی کوتاه، امواج توفنده و خروشان آن از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته، جهان معاصر به ویژه دنیای اسلام را دچار درخشش انفجار نورانی خود کند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه عالی طالبیه با بیان اینکه پیام امام خمینی(ره) در این انقلاب جهانی بود، ابراز داشت: شاید بتوان گفت اولین و مهم ترین پیامی که منادی انقلاب و رهبر فرزانه و کبیرمان به گوش جهان و جهانیان رسانید، خدامحوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه شوم استکبار جهانی به ویژه آمریکا بود.

 

وی ابراز داشت: حضرت امام راحل همواره حکومت را برای مردم، با مردم و در خدمت مردم می خواستند و تأکید فراوان بر استقلال و خودباوری داشتند؛ زیرا مهم ترین عامل مؤثر در جهت قطع ایادی شرق و غرب و دستیابی به حاکمیت و استقلال چیزی جز خودباوری نیست و این روحیه وقتی به وجود خواهد آمدکه تحولی عظیم را درجان و درون خود به وجود آوریم.

 

استاد جامعه المصطفی(ص) تبریز ابراز داشت: منظور امام راحل استقلال در تمام جنبه ها و شؤون بود، در عین حال خودباختگی را مانعی در راه استقلال می دیدند و خودباوری و خودکفایی را شرط استقلال حتی استقلال فکری می دانستند.

 

وی با اشاره به مقوله آزادی در اندیشه امام راحل، افزود: حضرت امام خمینی (ره) آزادی را بالاترین نعمتی می دانستندکه از سوی خالق باری تعالی به بشریت عطا شده است، آزادی به عنوان ارمغانی بزرگ از سوی دین مبین اسلام به انسان های آزاداندیش پیش کش شده است.

 

حجت الاسلام ریاضی با بیان اینکه امام راحل دین اسلام را دین سیاست می دانست، تصریح کرد: امام راحل از این رو بر دشمن شناسی، استکبار ستیزی، حضور مردم در صحنه بر مبنای تعیین سرنوشت ملی، احیای حکومت دینی و رابطه آن با مردم تأکید داشت و همه را در نظام اسلامی متجلی کرد.

 

وی روحیه استکبارستیزی و مقابله با ظلم امام راحل را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بر استکبارستیزی تأکید داشت و مبارزه با ظلم را در هر جای جهان که باشد را مورد تأکید قرار می داد و در حقیقت این انقلاب را به نام انقلاب مستضعفان جهان نامگذاری کرد./854/302/ب2

ارسال نظرات