۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۴۳۰۰۱۶
عضو خبرگان رهبری:

انسان بر مبنای اعمال خویش عزت یا ذلت می یابد

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند انسان ها را بر مبنای عمل آن ها محک می زند، گفت: انسان بر مبنای اعمال خویش عزت یا ذلت می یابد.
آیت الله سید رحیم توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته با حضور در مراسم مناجات شعبانیه که در حسینیه امیرالمؤمنین (ع) کرمانشاه برگزار شد ابراز داشت: خداوند متعال و عالم دنیا را دار امتحان قرار داده و انسان تا حدودی از برکات اعمال خود در این دنیا بهره مند می شود و باقی برکات را خدا به ما عطا می کند چون عالم دنیا حقیر است و به قدر ظرفیت انسان، برکات در این دنیا ظاهر نمی شود.

 

 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دنیا دار لذت و ذلت است، در صورت مثبت بودن اعمال همان اعمال همچون نردبان موجب اوج و عزت می شود و در صورت منفی بودن عمل موجب ذلت و خواری خواهد شد پس انسان بر مبنای اعمال خویش عزت یا ذلت پیدا می کند.

 

وی افزود: علم نور است و اگر به ورطه عمل رسید موجب رشد و تعالی انسان ها خواهد شد و بر مبنای عمل به آموخته ها افراد محک زده می شوند و عزیز یا ذلیل بودن افراد مشخص می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین توکل با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه عنکبوت بیان داشت: تنها اذعان زبانی به مسلمان بودن و ایمان آوردن کافی نیست بلکه انسان ها مورد امتحان الهی قرار می گیرند همانگونه که ملت های پیش از ما نیز مورد آزمایش قرار گرفتند و در همین عرصه امتحان الهی افراد مؤمن و کافر شناسایی می شوند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خداوند متعال تنها افراد را با عمل محک می زند، سنگ زدن به شیطان در مقر شیطان تنها نمادی بیش نیست و باید پس از آن عملا شیطان را از پای درآورد و با یزیدیان عصر حاضر جنگید.

 

وی اظهار داشت: عملکرد ما محکی است که از جانب خداوند بر انسان ها قرار می گیرد، امتحان سنت الهی است البته مصادیق آن متفاوت است اما اصل آن حتمی و سنت خداوند متعال است.

 

حجت الاسلام والمسلمین توکل تأکید کرد: امروز رهبر معظم انقلاب مورد امتحان و محک الهی قرار گرفته و در حال عبور از امتحان الهی است و با یزیدیان زمان در حال نبرد و مبارزه است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان عنوان داشت: انسان ها معمولا از طریق چیزی که به آن وابستگی دارند مورد امتحان قرار می گیرند مثلا خداوند متعال ابراهیم نبی را با ذبح فرزندش مورد محک قرار داد و این پیامبر با انجام مأموریت در زمره صابرین قرار گرفت و از امتحان الهی سربلند بیرون آمد./202/857/ب1

ارسال نظرات