۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۳۰۲۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

ثبات قدم مهم ترین ویژگی فعالان فرهنگی و مبلغان دینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نترسیدن و ثبات قدم و برای رضای خدا کار کردن را از مهم ترین ویژگی های فعالان فرهنگ و مبلغان دینی برشمرد و گفت: باید با گفتار، رفتار و کردار مردم را به هدایت رهنمون کنیم و این رسالت امروز روحانیان و مبلغان دین است.
حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، روز گذشته 12 خرداد در نشست آموزشی کانوهای فرهنگی و تبلیغی این استان که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، به بیان حکمتی از حکمت های نهج البلاغه پرداخت که امیرمؤمنان علی(ع) می فرماید: «لاشرف اعلی من الاسلام و لا عز اعز من التقوی و لا معقل احسن من الورع» هیچ شرافتی برتر از اسلام و هیچ عزتی گرامی تر از تقوا و هیچ سنگری نیکوتر از پارسایی نیست.

 

وی افزود: بسیارى از افراد، شرف را در مقام هاى مادى متزلزل و اموال و ثروت هاى ناپایدار و قدرت قوم و قبیله که دائماً در معرض فنا است مى دانند، در حالى که شرافت واقعى این است که انسان یک مسلمان راستین باشد.

 

حجت ‌الاسلام مرتضوی به بیان حکمتی دیگر از امام علی(ع) پرداخت که می فرماید: «یَاْتی عَلَی النّاسِ زَمانٌ لا یَبْقی فیهِ مِنَ الْقُرْآنِ إِلاّ رَسْمُهُ وَ مِنَ الاِْسْلامِ إِلاَّ اسْمُهُ؛ مردم را روزگاری رسد که در آن از قرآن جز نشان نماند و از اسلام جز نام آن» و گفت: امام علی(ع) در این گفتار پرمعناى خویش از زمانى خبر مى دهد که اسلام و قرآن به فراموشى سپرده مى شود و اهل آن زمان غرق گناه مى شوند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمایش امیر مؤمنان(ع) که مى فرماید: «مساجد آن ها در آن زمان از جهت بنا آباد و محکم اما از جهت هدایت خراب و ویران است» گفت: اشاره به این است که آن ها تنها به ظواهر اسلام و مساجد قناعت مى کنند و به مسائل مربوط به فرهنگ اسلامى که باید در آن جا پیاده شود و مسجد کانون آن باشد توجهى ندارند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به پیش بینی امام علی(علیه السلام) درباره اهل مساجد آخرالزمان گفت: هر فتنه ای در دنیا هست از عربستان برمی خیزد و تمام جنایات و خیانت ها از کسانی است که امروز در درون کعبه مسکن گزیده اند.

 

حجت ‌الاسلام مرتضوی با بیان اینکه این نقص متوجه ما است که مردم به جای رسیدن به آب به سراب رسیده اند، گفت: باید با گفتار، رفتار و کردار مردم را به هدایت رهنمون کنیم  و این رسالت امروز روحانیان و مبلغان دین است.

 

وی با اشاره به سفارش صبر در آیه ۶۰ سوره روم، نترسیدن و ثبات قدم و برای رضای خدا کار کردن را از مهم ترین ویژگی های فعالان فرهنگ و مبلغان دینی برشمرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه لزوم اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را یادآور شد و گفت: همه در معرض خطر هستیم و باید احساس خطر کنیم.

 

در ادامه این نشست نیز، سید قدیر مرتضوی مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری، گفت: بر اساس آمار رسمی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که ۳ درصد جمعیت آماری کشور را شامل می‌شود.

 

مرتضوی با تأکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی با استفاده از ظرفیت های مردمی در مقابله با پدیده اعتیاد، سه عامل اقتصادی، اجتماعی و اعتقادی را از عوامل مؤثر در گرایش به مواد مخدر برشمرد.

 

وی عوامل اجتماعی را متأثر از جنگ نرم و فرهنگی دشمن دانست و گفت: در سالیان اخیر شاهد کاهش سن اعتیاد هستیم.

 

مرتضوی با بیان اینکه باید برای توسعه و تقویت بنیه های اعتقادی تلاش کرد گفت: کسانی که بنیه اعتقادی ضعیف دارند بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر مسؤولیت نمی شناسد و این یک مسؤولیت اجتماعی است گفت: باید در عرصه مقابله، درمان و پیشگیری که فرهنگی و مهم ترین است فعالیت کرد.

 

مرتضوی آگاه کردن و حساس کردن مردم نسبت به آسیب ها را وظیفه کانون های فرهنگی تبلیغی برشمرد و گفت: در این عرصه از کانون های فرهنگی حمایت می‌کنیم./9457/102/ب2

ارسال نظرات