۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۳۰۳۸۹

تشکل اساتید حوزه علمیه قم نماد وحدت و یکپارچگی حوزه

یکی از استادان درس خارج حوزه علمیه قم وحدت درونی امت اسلام را راهکار اصلی ساماندهی جهان اسلام و تامین مصالح مسلمین دانست.
حجت الاسلام لونی استاد حوزه علمیه قم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین لونی الیگودرزی در یادداشتی وحدت حوزویان را مقدمه ساماندهی مسائل جهان اسلام دانست.

 

متن یادداشت این استاد درس خارج حوزه علمیه قم و عضوتشکل اساتید که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته بدین شرح است:

 

بسم الله آلرحمن الرحيم

توجه حوزویان گرامی را به نکته ای مهم و قابل تامل در باره نگرش و رویکرد تشکل اساتید دروس سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم جلب می نمایم:

 

بر کسی پوشیده نیست که از بدیهی ترین و مهمترین وظایف حوزه علمیه مبارکه قم، توجه ویژه به تقویت و تحکیم علمی و عملی پایه های وحدت درونی حوزه علمیه، جهان اسلام و کشور اهل بیتی ایران است. ایران اسلامی که امروز به عنوان الگو و مبدا بیداری در منظر آحاد مردم جهان، نظام سلطه را به چالش کشانده است.

 

تشکل اساتید معتقد است که در سایه وحدت درونی حوزه می توان به ساماندهی جهان اسلام و تامین مصالح مسلمین دست یافت. البته بدون تکیه بر وحدت، این مهم دست یافتنی نخواهد بود. در این راستا تشکل اساتید، علاوه بر برگزاری چند کارگاه، دو اجلاس کلیدی و راهگشای سالانه خود را در سالهای 94 و 95 به پیشبرد و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در منطقه اختصاص داد. در اجلاس سال 94 با تلاش شگفت انگیزی توانست از سید مقاومت یعنی؛ سید حسن نصرالله -ایده الله تعالی- خطاب به اساتید شرکت کننده در اجلاس تشکل، پیام اختصاصی ویدویویی دریافت نماید و نیز در اجلاس 95 با هوشمندی توانست از سردار آرامش دهنده دلها یعنی جناب سردار حاج قاسم سلیمانی برای سخنرانی دعوت به عمل اورد، تا از زبان تحلیل ایشان پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت به رهبری ایران اسلامی در برابر شکست و افول نماد استکبار، یعنی آمریکا و مزدورانش را  به حضار هدیه نماید و آن را دست مایه امید و تحکیم دلها در جهت تحکیم وحدت و تقویت قدرت اسلامی قرار دهد. تا در مسیر خنثی کردن دسیسه های استکبار جهانی به سرکردگی شیطان اکبر و رسوا کردن حکام مزدور منطقه، خاصه آل سعود غاصب و دلال صهیونیسم، گامی اساسی بردارد. از این رهگذر، تشکل اساتيد به جای سرگرم کردن توان نیروهای درونی حوزه به امور حاشیه ای، بیش از پیش تلاش کرده است تا افکار و دلهای مسلمین به خصوص توجه حوزه علمیه بزرگ عالم تشیع را  به مهمترین تکلیف، متمرکز نماید. زیرا اقداماتی که سبب به حاشیه رفتن حوزه علمیه شود جز گرفتاری در حواشی و باز ماندن از رسالت اصیل و حتی پس رفت، ثمره دیگری نخواهد داشت.

 

استقبال وصف ناپذیر و تشویق کننده حوزویان از این دو اجلاس، نشان از اهمیت موضوع در نگاه و باور بزرگان، اساتید و فضلای گرام حوزوی دارد. پر واضح است که متن و اساس حوزه علمیه قم انقلابی و ولایی است. ولی آنچه باید مد نظر قرار گیرد، برانگیختگی حوزه و حوزویان است. یعنی؛ علاوه بر باور انقلابی، باید اقدام انقلابی نیز به شکل جریان عمومی در حوزویان نهادینه و جلوه گر باشد. زیرا این مهم، در نگاه دوست و دشمن تعیین کننده است. چرا که دوست را خوشحال و امیدوار، و دشمن را نا امید و سرشکسته می سازد.

 

بر این اساس باید مواظبت کرد تا خواسته یا ناخواسته تحت عناوینی چون رفتار صنفی، متانت حوزوی، بی طرفی، فرا جناحی، سیاسی نکردن حوزه و نظایر آن، حوزه به بی تفاوتی، در برابر آرمانها و ارزشهای انقلابی که همان ارزشهای اسلامی است، کشانده نشود و یا به بهانه استقلال حوزه که همان عدم وابستگی به حکومت اسلامی است، گرفتار بیگانگی از نظام و یا خدای ناخواسته رویارویی ناخواسته به ان نشود. و یا با حساسیت افراطی و تامل بر انگیزی بر مرجع محوری حوزه، القای فاصله بین مرجعیت عزیز و ولی فقیه نشود و...

 

بر هیچ عنصر بصیر، مومن، هوشمند و انقلابی پوشیده نیست که رهبر عزیزمان پیوسته پشتیبان مرجعیت برای اداره حوزه بوده است و در مقابل نیز، مراجع عزیزمان با هر سلیقه و دیدگاهی، پشتیبان ولی امر مسلمین در اداره حکومت و جامعه اسلامی بوده اند.

 

در پایان، از خداوند رحمان و منان استمداد می طلبم تا همه ما را در پیشبرد اهداف مقدس این انقلاب یگانه و بی نظیر، و پیروی از رهبری عظیم الشان آن یاری فرماید. انقلابی که فوکویاما؛ نظریه پرداز معروف صهیونیستی معتقد است، رمز پیروزی و تداوم پویایی انقلاب اسلامی ایران این است که مبتنی بر دیگاه اسلام اهل بیتی است. لذا شیعی بودن آن را به پرنده ای تشبیه می کند که دو بال دارد، یکی سرخ است که ریشه در عاشورا و کربلای حسینی دارد و دیگری سبز است و ریشه در فرهنگ انتظار امید بخش مهدوي دارد و زره تنش ولایت فقیه است که او را از خطرات محافظت می کند. لذا در پروازش، با اطمینان به سوی آرمانهای اصیل اسلامی اوج می گیرد.

 

خداوند همگان را درانجام تکالیف الهی موفق و پایدار و در یک کلمه عاقبت بخیر فرماید.

لونی الیگودرزی

/924/د102/ج

ارسال نظرات