۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۰۳۹۱
امام جمعه بستان‎‌آباد:

 ابعاد عرفانی شخصیت امام تحت‌الشعاع مسائل سیاسی قرار گرفته است

حجت الاسلام رضوی گفت: ابعاد علمی، فلسفی و عرفانی شخصیت متعالی و الهی امام خمینی(ره) تحت‌الشعاع شخصیت سیاسی ایشان قرار گرفته است.
امام خمینی

حجت‌الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان‎‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح ابعاد شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: امام خمینی(ره) از نظر علمی شخصیتی جامع و در هر عرصه‌ای سرآمد و از جامعیت ویژه‌ای برخوردار بودند.


وی با بیان این‌که ابعاد علمی، فلسفی و عرفانی امام راحل تحت‌الشعاع شخصیت سیاسی ایشان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امام راحل با تأسی به احکام اسلام و آیات قرآن کریم توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیرزی برساند، امام ثابت کرد که دین نه تنها افیون ملت‌ها نیست، بلکه دین حیات بخش ملت‌هاست.


امام جمعه بستان‌آباد ادامه داد: امام راحل با آگاهی‌بخشی و بصیرت مردم توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، شخصیت ایشان بعد از ائمه اطهار(ع) بی‌بدیل است و با وجود این‌که علمای معاصر کارهای بزرگی کردند، اما کاری که امام خمینی(ره) کرد، در تاریخ اسلام بعد از ائمه معصومین(ع) بی‌نظیر بوده است.


حجت الاسلام رضوی با تأکید بر حفظ و حراست از آرمان‌ها و اندیشه های امام خمینی(ره)، گفت: امروز پس از گذشت حدود سه دهه از رحلت امام بزرگوار؛ مقام معظم رهبری این مرد بزرگ با صلابت تمام همچنان راه امام خمینی(ره) را ادامه می‌دهند و انقلاب اسلامی روز به روز بالنده‌تر می‌شود.


وی با اشاره به انتخاب عالمانه و هوشمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به زعامت و رهبری انقلاب اسلامی بعد از ارتحال امام خمینی(ره) افزود: تبعیت از رهبری، عمل به دستورات قرآن کریم و توکل به خدا از مولفه‌هایی است که باعث تداوم راه امام خواهد شد، به یقین شعار «خامنه‌ای، خمینی دیگر است» در طول سال‌های گذشته به اثبات رسیده است.


امام جمعه بستان آباد تبعیت از خلف صالح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی ایران دانست و گفت: امام اسلام را از حاشیه به متن باز گردانید، آن رهبر فرزانه تجسم عینی اسلام ناب محمدی(ص) بود، ابعاد شخصیتی ایشان تاكنون به صورت كامل شناخته نشده و به سادگی هم شناخته نمی شود.


حجت الاسلام رضوی با تأکید بر این‌که امام راحل فیلسوفی تیزبین، عارفی سالك و رهبری آشنا به مسایل سیاسی و اجتماعی بوده است، ادامه داد: امروز باید به این حقیقت پی برد که آنچه رهبری داهیانه امام راحل و حضرت آیت الله خامنه‌ای کشور را از یوغ مستکبران در امان نگه داشته است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات