۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۳۰۴۰۵
حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی:

موسوعه «التاریخ الاسلامیه» متون شیعی را از اتهام دور کرد

استاد حوزه علمیه قم با مضاعف خواندن شخصیت آیت الله یوسفی غروی گفت: سرآمد آثار ایشان موسوعه التاریخ الاسلامیه است؛ امتیازات مهم این کتاب آن است که به منابع شیعه اعتماد کرده اند و به این شبهه که با اتکا به منابع شیعه نمی توان کتاب نوشت، پاسخ داده اند و از آثار ماندگار به شمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی، استاد حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی، استاد حوزه علمیه قم عصر امروز در آیین بزرگداشت نیم قرن تلاش علمی آیت الله محمدهادی یوسفی غروی که در سالن همایش انجمن های علمی حوزه علمیه قم در قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: تا چند دهه اخیر معمول نبود تا از علمای زنده تجلیل شود، و تجلی از علمای زنده سنتی حسنه است و جای تقدیر از این مسأله وجود دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم درباره شضخیت آیت الله یوسفی غروی اظهار داشت: ایشان شخصیتی مضاعف دارند و به دو زبان تسلط دارند و این نعمتی است که بسیاری از افراد ندارند و این مسأله سبب برکت در آثار ایشان شده است که آثارشان به دو زبان نشر می شود.

 

وی با اشاره به استعداد بالای آیت الله یوسفی غروی تصریح کرد: در مشکلات اشعار عربی از ایشان بهره های زیادی برده ایم؛ نکته دیگر این است که خدا حافظه بسیار قوی به ایشان داده است و بسیاری از توفیقات ایشان مرهون این نعمت الهی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی گفت: با توجه به این که آیت الله یوسفی غروی بزرگ شده نجف هستند، به نظر می رسد که از محضر ایشان می توان در تاریخ معاصر حوزه و مرجعیت نجف استفاده کرد و بهره برداری از ایشان در این زمینه مغتنم است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که سرآمد آثار آیت الله یوسفی غروی موسوعه التاریخ الاسلامیه است، یادآور شد: امتیازات مهم این کتاب آن است که به منابع شیعه اعتماد کرده اند و به این شبهه که با اتکا به منابع شیعه نمی توان کتاب نوشت، پاسخ داده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: کتاب موسوعه آیت الله یوسفی غروی نیازی را برطرف کرده اند که این تاریخ پیوسته(از زمان جاهلیت تا زمان حکومت) است و به جز این کتاب، هیچ کتابی چنین ویژگی را شامل نمی شود و از آثار ماندگار به شمار می رود./822/پ202/س

ارسال نظرات