۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۳۵۹۴۱
کوشکی:

وزارت ارشاد حمایت از هنرمندان ارزشی را در دستور کار قرار دهد

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان نماینده حاکمیت در عرصه هنر باید از هنرمندان ارزشی حمایت کند و بداند که این حمایت یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه است.
محمد صادق کوشکی

محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب در تجلیل از هنرمندان غیر ارزشی و بدون اعتقاد و همچنین عدم توجه به هنرمندان انقلابی و ارزشی گفت: آنچه که به عنوان اساس نامه وزارت ارشاد است این است تلاش کند با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنر اسلام و انقلاب را ترویج دهد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که روش ‌های مختلفی برای ترویج هنر اسلامی و انقلابی وجود دارد، ابراز داشت: یکی از این روش ها حمایت از هنرمندانی است که در مسیر ارزش‌های اسلام و انقلاب قرار دارند.

 

کوشکی این هنرمندان را افرادی دانست که باورهای انقلاب را پذیرفتند و در راستای همین باورها فعالیت می‌کنند و در عین حال هم هنرمند هستند و به هیچ عنوان تسلیم هوای نفس و یا پیشنهاد‌های رنگی نشده‌اند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر این‌که هنرمندی که متعهد باشد هنرش را در مسیر اعتقادش به کار می گیرد، افزود: باید اذعان داشت که برخی از عرصه‌های هنری به پشتیبانی‌هایی نیاز دارد چرا که در برخی از عرصه‌ها فرد هنرمند به تنهایی نمی‌تواند وارد شود و به نتیجه مطلوب برسد.

 

وی در ادامه تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان نماینده حاکمیت در عرصه هنر باید از این افراد حمایت کند و بداند که این حمایت یکی از وظایف اصلی خود است چرا که پشتیبانی از هنرمندان ارزشی یکی از رسالت‌های وزارت ارشاد است.

 

کوشکی با بیان این‌که این حمایت وزارت ارشاد از هنرمندان ارزشی الزاما دادن پول نیست، خاطرنشان کرد: خیلی وقت‌ها این حمایت فراهم کردن دیده شدن است و اینکه وزارت ارشاد بتواند انگشت توجه را به سمت این افراد بچرخاند که این مسأله از طریق جشنواره‌ها و یا تقدیر کردن ها می‌تواند انجام شود./922/ت302/ج

ارسال نظرات