۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۳۶۲۶۸
مدیر حوزه علمیه بناب:

تمرین بندگی و عبودیت مخلصانه از ویژگی های ماه رمضان است

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با بیان این‌که انسان در بهشت رمضان، حیات طیبه را تجربه می کند، گفت: سستی و خمودگی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان جایگاهی ندارد.
شیخ مجید باقری بنابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در نشست معرفتی طلاب با تأکید بر تداوم سبک زندگی ماه رمضان در دیگر ایام سال، اظهار داشت: تمرین یک ماه بندگی خالصانه، فرصتی بی‌بدیل برای مؤمن حقیقی بوده است.


وی آداب، عادت‌ها و سنت‌های حسنه ماه مبارک رمضان را اساس سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: انسان در بهشت رمضان، حیات طیبه را تجربه می کند، چه خوب است با بهره مندی از ره‌توشه معنوی این ماه عزیز برای گرایش بیشتر به حیات اسلامی تلاش کنیم و اجازه ندهیم تا تبلیغات پر زرق و برق دنیا یاد خدا را از زندگی بزداید.


مدیر حوزه علمیه بناب یکی از ویژگی‌های ارزشمند ماه مبارک رمضان را تمرین بندگی و عبودیت مخلصانه دانست و افزود: شب‌زنده داری های لیالی قدر، پرهیز از غیبت، دروغ و تهمت، مراقبت از نگاه، صله رحم، نمازهای اول وقت، حسن خلق و به طور کلی پرهیز از رذایل اخلاقی و گرایش به فضائل اخلاقی باید پس از ماه رمضان نیز در زندگی‌مان تجلی داشته باشد.


وی در پایان تهذیب نفس، حسن ظن، امید به رحمت خداوند متعال، احسان، جلب رضایت والدین، توجه به روزی حلال و احترام به حقوق اطرافیان را از برکات ماه رمضان برشمرد و تأکید کرد: نباید با آتش گناهان موجب زوال عبادات و کرامات خود شویم، در حقیقت تداوم روحیه و نشاط معنوی ماه مبارک رمضان مهم‌تر از کسب فضائلی است که به سختی شامل حال ما شده است.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ماه مبارک رمضان، از نخسین لحظه شروع تا حلول ماه شوال و عید سعید فطر دارای فضائل معنوی ارزشمند است، اظهار داشت: هنر مؤمن واقعی این است که نشاط معنوی نخستین روزهای ماه رمضان را حفظ کند.


وی با بیان این‌که سستی و خمودگی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: هر چند بایستی خوشحال به یک ماه بندگی و فرا رسیدن عید فطر باشیم، اما از سوی دیگر باید افسوس پایان لحظات معنوی ماه میهمانی خدا همراه ما باشد، البته اگر به شایستگی بهره کافی از فرصت های معنوی داشته باشیم، شامل رحمت الهی خواهیم بود. 


مدیر حوزه علمیه بناب افزود: مشابه این مسأله برای شب‌های قدر است، آنان که توانستند در این شب های پر خیر و برکت به استغفار و تزرع به درگاه الهی نائل شوند، دیگر افسوس از دست دادن فرصت را نمی خورند، حقیقت امر آن است که ماه مبارک رمضان و هر لحظه‌اش فرصت آشتی با خداوند و توبه است.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی ماه مبارک رمضان را ماه تسلیم، خضوع و خشوع در برابر خالق هستی دانست و تصریح کرد: سعی کنید از فرصت روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان به بهترین شکل ممکن در جهت تقرب به درگاه الهی و کسب فصائل اخلاقی و معرفتی اهتمام داشته باشید تا شاید مورد مغرفت الهی قرار گیرید./935/202/ب2

ارسال نظرات