۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۳۶۳۶۳
امام جمعه بندرعباس:

جامعه فرهنگیان نسبت به دین و اعتقادات دانش‌آموزان جدی باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: مسؤولان وزارت آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان نسبت به دین و اعتقادات دانش‌آموزان جدی باشند.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هر دو مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران سابق این مجموعه را به خوبی می‌شناسم و تمامی این عزیزان، انسان‌هایی مومن، متعهد و دغدغه‌مند در زمینه رفع مشکلات مردم بودند و امیدوارم که در سایه حمایت وزارتخانه از مدیرکل جدید شاهد رفع مشکلات معلمان و فرهنگیان استان در زمان کوتاهی باشیم.

 

وی افزود: از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم که به توسعه آموزشی در هرمزگان در حوزه‌های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توجه شود و یکی از اولویت‌های مدیران این وزارتخانه کمک به مدیرکل جدید آموزش و پرورش هرمزگان برای رفع این کمبودها باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان نقش بزرگی در اقتصاد کشور دارد اما متناسب با این نقش وسیع و تاثیرگذار اقتصادی به لحاظ بهره‌مندی از زیرساخت‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های آموزشی با چالش جدی مواجه است و هنوز بسیاری از فرزندان این استان در کلاس‌های تخریبی و غیراستاندارد تحصیل می‌کنند.

 

وی با بیان این که ما رسالت‌های بزرگی در حوزه آموزش و پرورش بنا به فرموده امام راحل به عنوان یکی از رسالت‌های انقلاب اسلامی بر دوش داریم، گفت: اگر چه بر سر راه رشد و پیشرفت ملت ایران سنگ‌اندازی‌های فراوانی در طول 37 ساله اخیر صورت گرفته اما باید همت کنیم و به نقطه متعالی در این حوزه دست یابیم.

 

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: هر حرکت بزرگی را در کشور باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم و آن را در میان نسل نوجوان دانش آموز کشور جریان دهیم.

 

وی بیان داشت: موضوع دین و اعتقادات دینی مردم را جدی بگیرید و سعی کنید تا به این مسئله در جامعه دانش‌آموزی توجهی خاص داشته باشید تا مبادا در سایه غفلت از آموزه‌های دینی، جوانان به مسائل غیراخلاقی و ضد دینی انحراف پیدا کنند.

 

امام جمعه بندرعباس، مشارکت گرفتن فعالانه جامعه فرهنگیان و معلمان کشور و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف از کلاس‌های درس و مدارس را یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و از وزارت آموزش و پرورش خواست تا برای عملی شدن این راهبرد کلان نظام جمهوری اسلامی ایران، این حرکت را در مدارس جدی بگیرند.

 

آیت الله نعیم آبادی در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از واردات بسیاری از کالاهای مورد نیاز کشور از چین، اذعان داشت: این کشور 1.3 میلیاردی، جهان را به در حوزه اقتصادی به تسخیر خود درآورده است و این در حالی است که بسیاری از کشورها در زمینه‌های مختلف تولیدی، مزیت‌های انبوهی داشته‌اند اما مردم چین در فقدان منابع و مزیت موفق به تسخیر بسیاری از بازارهای جهانی شده‌اند./202/851/ب1

ارسال نظرات