۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۳۸۸۴۴

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

اعلام برنامه های تابستانه دفتر مدارس خواهران حوزه علمیه خراسان، برگزاری دوره آموزش روایتگری ویژه طلاب حوزه علمیه، دفاع دومين پايان‌نامه مقطع سطح چهار حوزه علميه خراسان و سومين جلسه دفاع پایان نامه با عنوان «مباني و موضوعات حرمت ابديه نكاح از منظر فقه فريقين» از اخبار مهم حوزه علمیه خراسان است.
مرکز مدیریت حوزه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، منصوره اعدادی خراسانی، مسؤول دفتر مدارس خواهران حوزه علمیه خراسان، گفت: هرساله با شروع فصل تابستان و برای استفاده بهتر از اوقات فراغت طلاب خواهر، برنامه هایی را مختص این ایام تدارک می بینیم.


وی با اشاره به برگزاری اردوهای تابستانی ویژه خواهران حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: اردوی طلایه داران علم و معرفت ویژه طلاب ممتاز و فعال آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به مقصد تهران و قم، اردوی فرهنگی تبلیغی به مناطق محروم و مرزی ویژه مسؤولان فرهنگی و مبلغین مدارس علمیه خراسان رضوی و همچنین اعطای کمک هزینه به اردوهای فرهنگی، تبلیغی و جهادی مدارس علمیه خواهران در تابستان 95، از جمله برنامه های پیش بینی شده این اداره در تابستان امسال است.

 

مسؤول دفتر مدارس خواهران حوزه علمیه خراسان، به برگزاری نشست های بصیرت افزایی و ولایت مداری ویژه اساتید، مبلغین و مسئولین مدارس علمیه خواهران خراسان، نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این نشست ها در راستای ارتقاي بصیرت فکری، عقیدتی، سیاسی و آشنایی با مسائل روز جامعه، در ایام تابستان، برگزار می شود.

 

اعدادی خراسانی همچنین با بیان اینکه، کلاس های قرآنی یکی از عمده ویژه برنامه های هرساله است، تصریح کرد: نهمین دوره تربیت مربی، داور و حافظ قرآن کریم ویژه اساتید و مربیان منتخب قرآن مدارس علمیه خواهران در رشته های تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن، حفظ و حسن حفظ، از سوی اداره فرهنگی تربیتی خواهران حوزه علمیه خراسان، برگزار می شود.

 

وی در ادامه به برنامه های ابلاغی از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در تابستان 95 ویژه خواهران نیز اشاره و عنوان کرد: طرح های بنیان (آموزش همسرداری)، مهدی یاوران، حیات طیبه (سبک زندگی دینی)، بلاغ، میثاق، رشد، حوار (مکالمه عربی) و همچنین دوره تربیت مربی حافظ قرآن کریم در تابستان امسال برگزار می شود.

 

مسؤول دفتر مدارس خواهران حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: در صورت حضور منظم در كلاس و قبولي در آزمون پايان دوره، گواهینامه شرکت در دوره جهت شرکت در دوره های تکمیلی به متقاضیان اعطا می شود.

 

اعدادی در پایان به برگزاری آزمون سطح سه خواهران خراسان در تابستان 95 نیز اشاره کرد و گفت: متقاضیان شرکت در آزمون ورودي سطح سه، 22 مرداد در رشته هاي تخصصي فقه و اصول، تفسير و علوم قرآن و همچنین رشته تخصصي تبليغ، شرکت می کنند که برای آشنایی بیشتر ثبت نام کنندگان، کلاس های آمادگی برای آزمون نیز در حال برگزاری است.

 

دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان برگزار می شود 


مسؤول اداره امور ایثارگران حوزه علمیه خراسان، از برگزاری دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس ویژه طلاب در تابستان 95 خبر داد.


حجت الاسلام شریف زاده، مسؤول اداره امور ایثارگران حوزه علمیه خراسان، با اعلام این خبر گفت: این دوره با همکاری مشترک تیپ امام صادق(علیه السلام)، معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(علیه السلام) و اداره امور ایثارگران حوزه علمیه خراسان، برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این طرح، 300 نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان خواهند بود، خاطر نشان کرد: دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس با حضور 200 طلبه برادر و 100 طلبه خواهر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شریف زاده تصریح کرد: این دوره آموزشی با توجه به اینکه رسالت اصلی طلاب تبلیغ است، برای آماده سازی و همراهی طلاب در اردوهای راهیان نور برگزار می شود.

 

وی افزود: با وجود اینکه اردوی راهیان نور از 15 مهرماه شروع خواهد شد، در نظر داریم روایتگرانی را تربیت کنیم تا در مدت زمان اردو، همراه زائران و بازدیدکنندگان مناطق جنگی ایران در هشت سال دفاع مقدس، باشند.

 

مسؤول اداره امور ایثارگران حوزه علمیه خراسان، با اشاره به نحوه شرکت و ثبت نام در این دوره آموزشی، خاطر نشان کرد: متقاضیان می توانند از روز شنبه دوم مرداد با مراجعه به اداره امور ایثارگران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جهت ثبت نام اقدام و نیز برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 32008163 تماس بگیرند.

 

حجت الاسلام شریف زاده در پایان یادآور شد: زمان برگزاری دوره آموزش روایتگری متعاقبا اعلام می شود.


دومين پايان‌نامه مقطع سطح چهار حوزه علميه خراسان دفاع مي شود
 

دومين جلسه دفاع از پايان نامه سطح چهار حوزه علميه خراسان با موضوع «بررسي احكام و حقوق زوجه غائب مفقود الاثر در مذاهب اسلامي» برگزار خواهد شد.


پايان نامه حجت الاسلام محمد عربشاهي طلبه سطح چهار حوزه علمیه خراسان با موضوع «بررسي احكام و حقوق زوجه غائب مفقود الاثر در مذاهب اسلامي» در روز چهارشنبه 30 تیرماه دفاع خواهد شد.

 

اين پايان نامه با راهنمایی حجت الاسلام والمسلمین محمد مرواريد و مشاوره حجت الاسلام والمسلمین محسن جهانگيري، تدوین شده است.

 

گفتنی است، پایان نامه سطح چهار حوزه علمیه خراسان با موضوع «بررسي احكام و حقوق زوجه غائب مفقود الاثر در مذاهب اسلامي»، ساعت 13 چهارشنبه 30 تیرماه، با داوري حجج اسلام حميد درايتي و محمد حسن رباني بيرجندي، در مركز مديريت حوزه علميه خراسان، دفاع خواهد شد.


مباني و موضوعات حرمت ابديه نكاح از منظر فقه فريقين دفاع مي‌شود


سومين جلسه دفاع پایان نامه سطح چهار حوزه علمیه خراسان با عنوان «مباني و موضوعات حرمت ابديه نكاح از منظر فقه فريقين»، دفاع می شود.


پايان نامه حجت الاسلام مصطفي رفسنجاني طلبه سطح چهار حوزه علمیه خراسان با موضوع «مباني و موضوعات حرمت ابديه نكاح از منظر فقه فريقين» در روز پنج شنبه 31 تیرماه دفاع خواهد شد.

 

اين پايان نامه با راهنمایی حجت الاسلام والمسلمین محسن جهانگيري و مشاوره حجت الاسلام والمسلمین سيد محمد قبولي، تدوین شده است.

 

گفتنی است، پایان نامه سطح چهار حوزه علمیه خراسان با موضوع «مباني و موضوعات حرمت ابديه نكاح از منظر فقه فريقين»، ساعت 13 پنج شنبه 31 تیرماه، با داوري حجج اسلام والمسلمین محمد مرواريد و محمد حسن رباني بيرجندي، در مركز مديريت حوزه علميه خراسان، دفاع خواهد شد./303/859/ب1

ارسال نظرات