۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۸۳۳
مسئول دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان؛

تبلیغ دین به منبر و خطابه منحصر نمی شود

خبرگزاری رسا ـ مسئول دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با حضور در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد به سوالات آموزشی و پژوهشی آنان پاسخ گفت.
تبلیغ دین به منبر و خطابه منحصر نمی شود
 
به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در مشهد، منصوره اعدادی، مسئول دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان صبح دیروز با حضور در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد به سوالات و مشکلات آموزشی و پژوهشی آنان پاسخ گفت.

اعدادی سه هدف عمده تحصیل در حوزه های علمیه را تبلیغ، تدریس، تحقیق و پژوهش دانست و اظهار داشت: یکی از مسائلی که اکنون مهجور واقع شده، مسئله تبلیغ است به گونه ای که امروز تبلیغ، تنها به خطابه و منبر منحصر شده است.

وی گفت: متأسفانه امروز طلاب ما بیشتر به تدریس و کارهای اجرایی می پردازند در حالی که تمام دغدغه مسئولین حوزه بر ترویج دین مبین اسلام است.

مسئول دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با اشاره به آیه 122سوره توبه، مهمترین وظیفه طلبه را دین شناسی ذکر کرد و افزود: طلبه باید شناخت دقیق و درستی از دین داشته باشد تا بتواند دیگران را انذار کند. چنان که در روایت است که هیچ کس نمی تواند دین خدا را یاری کند مگر این که به تمام جوانب آن احاطه داشته باشد.

اعدادی ابراز داشت: مباحث اعتقاداتی را فقط نباید در کلاس های درس جستجو کرد زیرا در کلاس درس تنها یک سری فرمول ها به طلبه ارائه می شود لذا طلاب باید از فرصت ها و کلاس های فوق برنامه بهره کافی ببرند.

وی با تأکید بر لزوم تکیه بر کلام اهل بیت(ع) در تبلیغ، گفت: امام رضا (ع) می فرمایند: «خدا رحمت کند بنده ای را که محاسن کلام ما را بیاموزد و به دیگران نیز آموزش دهد، زیرا اگر مردم محاسن کلام ما را ببینند به سمت ما گرایش پیدا می کنند.»

اعدادی در ادامه یکی از مباحث لازم و ضروری برای طلاب را داشتن اخلاص دانست و بیان داشت: چنان که انبیا و اولیا (ع) توصیه می کنند که در همه امور باید توجهمان به خدا باشد و الله را در رأس کارها ببینیم زیرا اگر خدا را در نظر گرفتیم نتیجه مطلوب حاصل گشته و موفقیت حاصله، زیربنایی خواهد بود، چنان که رمز ماندگاری علمایی چون حضرت آیه الله بهجت (قدس سره) را می توان در اخلاص آن ها جستجو کرد.

مسئول دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در پایان به سوالات و مشکلات آموزشی، فرهنگی و پژوهشی بانوان طلبه مدرسه علمیه نرجس(س) پاسخ گفت.
ارسال نظرات