۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۵۹۱۱
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

یاران انقلاب زمانی منحرف شدند که مسیرشان از مسیر ولایت جدا شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصول مردم سالاری دینی، گفت: دوستان و همراهان انقلاب، زمانی منحرف شدند که مسیرشان از مسیر ولایت جدا شد و نخواستند ولایت را بپذیرند و عدالت را تحمل کنند.
ايران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دکترسیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مسجد زینبیه مشهد، موضوع آفرینش انسان را بندگی خدا دانست و گفت:بر این اساس، محور حکومت نیز نباید چیزی جز بندگی باشد، حکومت حق خداست نه حق انسان و اکثریت مردم و مشروعیت حکومت نیز به خدا باز می گردد نه به مردم.

وی اظهار داشت: تعیین مشروعیت از سوی خدا، هیچ گونه تضادی با مردم سالاری دینی ندارد؛ در مردم سالاری دینی، تبیین مواضع، سیاست گزاری ها، تعیین خط مشی ها، معیارها و برنامه ها با ولی خدا و جانشین اوست و شناخت و اجرایی کردن و تطبیق این معیارها بر مصادیق و انتخاب مدیرانی که به این سیاست ها ایمان داشته و کارآمدی، پاکدستی و اخلاص لازم برای اجرایی کردن این اصول را دارند، به عهده مردم است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت های مردم سالاری دینی و لیبرال، تصریح کرد: در حالی که در مردم سالاری لیبرال، بخش بالادستی و نقش ولی خدا یعنی تبیین ارزش های اسلام و نگاه رهبری حذف شده و جایگاهی ندارد.

وی افزود: اگر ما داریم در قالب جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی صحبت می کنیم، قواعد و چارچوبش این است که سیاست ها و مبانی بالادستی و متعالی دین را که یه صورت برنامه زمان بندی شده توسط ولی فقیه ارائه می شود (مانند چشم انداز بیست ساله برنامه پنجم توسعه و اصلاح الگوی مصرف) درک نموده و بر اساس آن رفتار کنیم لذا اگر این مبنا را پذیرفتیم در تطبیق و تشخیص مصادیق دچار مشکل نخواهیم شد.

قاضی زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری ده سال است مبارزه با فساد را در دستور کار نظام قرار داده است، گفت: مردم در مرحله انتخاب و تشخیص مصادیق، باید دقت کنند و ببینند برای توسعه عدالت و تلاش برای فقرزدایی چه کسی مناسب است.

وی با اشاره به جریان طلحه و زبیر در صدر اسلام، ادامه داد: دوستان و همراهان انقلاب، همچون برخی شخصیت های صدر اسلام، زمانی منحرف شدند که مسیرشان از مسیر ولایت جدا شد و نخواستند ولایت را بپذیرند و عدالت را تحمل کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این شبهه که افشاگری رئیس جمهور در مناظرات خود، ممکن است موجب تضعیف نظام شود، تأکید کرد: اسلام و انقلاب به هیچ کس وابسته نیست؛ ما تا زمانی که با آرمان های انقلاب همراه هستیم، خدا به ما عزت می دهد و هرگاه از این ارزش ها و آرمان ها جدا شویم، طبق روال تاریخ غربال خواهیم شد.

قاضی زاده گفت: اصل، حفظ خود اسلام و نظام است نه حفظ شخصیت ها؛ نظام اسلامی از آن خدا و امام زمان است و خودشان هم مدیریت می کنند و نقش ما شناخت و عمل به وظیفه است.

وی همچنین در پایان به سوالات حاضران در زمینه انتخابات و مشکلات شهری پاسخ گفت.


ارسال نظرات