۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۶۰۸۲
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نخبگان در شرایط مهم جامعه اسلامی سرنوشت سازند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در شرایط مهم جامعه اسلامی و برای تحقق و پیشبرد اهداف به سوی ظهور این نخبگان معنوی هستند که سرنوشت سازند.
عفت شريعتي، نماينده مردم مشهد در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست سیاسی مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد 19 خردادماه با حضور عفت شریعتی، نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی، برگزار شد.

شریعتی در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی، میراث گران قدر امام خمینی(ره) برای ملت ایران است، اظهار داشت: با این که 30 سال از عمر این انقلاب عظیم می گذرد اما به لطف الهی انقلاب همچنان به سوی اهداف قرآن و عترت پیش می رود.

وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی ایران، کسی شیعه را نمی شناخت اما امروز تعالیم الهام بخش اسلام و تشیع در دنیا شناخته شده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: به فرموده امام راحل(ره)، الگوی انتخابات فقط یک چیز است و آن هم جمهوری اسلامی است نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.

شریعتی با اشاره به این که جمع شما طلاب یک جمع معمولی نیست بلکه جمعِ نخبگان است، افزود: در شرایط مهم جامعه اسلامی، این نخبگان معنوی هستند که سرنوشت سازند و برای تحقق و پیشبرد اهداف به سوی ظهور، اجتماع نخبگان بر اراده فرد غلبه دارد.

وی افزود: اکنون انقلاب اسلامی در آغاز دهه چهارم قرار دارد و به سوی تکامل پیش می رود اما در این مسیر آفت ها و آسیب های جدی وجود دارد؛ یکی از این آسیب ها، تهدیدهای نظامی توسط بیگانگان است که ایران در این زمینه آمادگی کامل را دارد. اما آسیب مهمتر، تهدیدهای فرهنگی و رسانه ای است چرا که امروز دنیا، دنیای رسانه ای است.

نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی با اشاره به آیه" و لاتلبسوا الحق بالباطل" تصریح کرد: از دیگر مسائل مهم که مانع پیشبرد اهداف انقلاب می شود، مساله نفاقِ موجود است. لذا وظیفه نخبگانِ جامعه بسیار سنگین است، ما باید هشیارانه حق و باطل را بشناسیم و آن را به دیگران نیز بشناسانیم. امروز شناسایی جریان باطل کار بزرگی است که باید توسط نخبگان جامعه یعنی شما طلاب صورت گیرد.

شریعتی گفت:اکنون در بحث انتخابات، شناخت باطل کاملاً نمود دارد چرا که می خواهیم کسی را انتخاب کنیم که 4 سال امور اجرایی کشور را به دست گیرد لذا باید فرد اصلح را انتخاب کرد، برای انتخاب اصلح باید نگاهی به پیرامون کاندیداها بیندازیم و ببینیم محیط اطراف آن ها و اهداف و تفکرات اطرافیان کاندیداها چگونه است و آیا اطرافیان از سلامت اعتقادی برخوردار هستند یا خیر.

وی ضمن بیان روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) که می فرمایند"اگر من خلیفه شوم اموال بیت المال را برمی گردانم حتی اگر مهریه همسرانتان کرده باشید"، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز مردمی بودن، خستگی ناپذیری و اهل درد بودن را از ویژگی های یک کاندیدای اصلح می دانند که ما در انتخاب خود باید بدان توجه داشته باشیم.

شریعتی در پایان گفت: خوشبختانه امروز تریبون در کشور آزاد است و می توانیم اصلح را انتخاب نماییم پس مراقب باشیم که دین خود را به دنیای هیچ کس نفروشیم و مواظب باشیم که این انقلاب در مسیر تکاملی خود سالم بماند تا انشاء الله به انقلاب فرج حضرت ولی عصر برسیم لذا در روز 22 خرداد بار دیگر شکوه انقلاب اسلامی ایران را رقم خواهیم زد.
ارسال نظرات