۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۶۳۰۵
عضو هیأت رئیسه مجلس:

کاندیداها تسلیم تصمیم مردم باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: انتظار می رود کاندیداها در برابر رای و تصمیم مردم تسلیم شوند و انتخاب حداکثری را محترم بشمارند.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني، نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو هیئت رئیسه مجلس امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: از کلیه کاندیداها و هواداران آنها انتظار می رود در برابر رای و تصمیم مردم تسلیم شوند و انتخاب حداکثری را محترم بشمارند.

وی خاطر نشان کرد: عده ای با علم به اینکه در انتخابات شکست خواهند خورد، درصدد برنامه ریزی برای ایجاد تشنج در جامعه هستند، اما بدانند که تاریخ در موردشان قضاوت خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: کسی که در برابر آرای مردم بایستد، نوعی دهن کجی به تصمیم عمومی کرده است که قابل قبول نیست.

وی با اشاره به رفتار حجت الاسلام ناطق نوری در جریان انتخابات سال 76 اظهار داشت: حرکت اخلاقی و تبریک حجت الاسلام ناطق نوری به حجت الاسلام خاتمی می تواند الگویی ماندگار برای دیگر کاندیداها باشد.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی هرگونه تشکیک و نپذیرفتن نتیجه انتخابات را بر هم زدن جریان قانونی انتخابات مردم در کشور ارزیابی کرد و آن را کار دشمن دانست.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: دشمنان به دنبال ایجاد اخلال در امنیت ایران همچنین ایجاد شبهه در خصوص انتخابات هستند که اهداف خود را عملی کنند در حالی که ما طی 20 روز گذشته شاهد تبلیغات و رقابت نامزدها و هواداران آنها بودیم و قدرت تحملی که در این دوره از مردم نسبت به رقبای یکدیگر دیده شد در کشور تاکنون کم‌نظیر بوده است.

وی آگاهی سیاسی مردم را بالا ارزیابی کرد و اظهار داشت: مردم با این شعور سیاسی بالا هرگز نخواهند گذاشت که نتیجه انتخابات دستاویز عده‌ای معترض شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انتخابات در ایران طی 30 سال گذشته ثابت کرده است‌، مردم حرف اول و آخر را می‌زنند و با وجود ساز و کارهای نظارتی و اجرایی از سالم‌ترین انتخابات کشور ایران اسلامی برخوردار بوده است.

وی افزود: خدشه‌ وارد کردن به انتخابات ناجوانمردانه است چرا که مردم در قالب معتمدین، ناظران، نمایندگان نامزدها بر انتخابات نظارت دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: بارها هم دیده شده که در امر انتخابات در وزارت کشور جریانی حاکم بوده که مخالف آن جریان سیاسی در کشور رای آورده است و این نشان از سلامت و رقابتی بودن انتخابات در ایران است.
ارسال نظرات