۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۳۲۹
آیت‌الله جوادی آملی پس از شرکت در انتخابات:

دین است که به ملت و رأی ملت پایداری می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله جوادی آملی صبح امروز پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و سپردن رأی خود به صندوق، گفت: میزان ارزیابی هر نهادی رأی ملت است و میزان رأی ملت نظام اسلامی است.
آيت الله جوادي آملي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت ‌الله عبدالله جوادی آملی، صبح امروز پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و سپردن رأی خود به صندوق شماره 396 گفت: تلاش و کوشش خالصانه‌ای که شما برگزارکنندگان و مسؤولان محترم انتخابات داشته و دارید، انشاءالله مقبول خدای سبحان باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که امام راحل‌(ره) فرمودند میزان رأی ملت است، افزود: ارج، ارزش، اعتنا و احترام به آن نهاد که وکلای ملت هستند، در حقیقت احترام به رأی ملت است.

امام جمعه موقت قم سپس خاطر نشان کرد: میزان ارزیابی هر نهادی رأی ملت است و میزان رأی ملت نظام اسلامی است. نهاد را رأی ملت قانونی می‌کند، ولی رأی ملت را نظام اسلامی پشتوانه است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که دین است که به ملت و رأی ملت پایداری می‌دهد، اظهار داشت: نکته دوم قوی‌تر از نکته اول است و امام خمینی‌(ره) آن را اصل قرار داده است که در نظام اسلامی میزان رأی ملت است و میزان اعتبار رأی مردم و نهادها نظام اسلامی است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که هم رأی دهنده‌ها و هم رأی‌گیرنده‌ها در این دو محور اساسی خوب بیاندیشند و سپس گفت: امیدوارم این امانت الهی به خوبی به دست صاحبانش برسد و هرکس از صندوق رأی درآمده است به برکت قرآن و عترت موفق بشود و به اسلام، نظام اسلامی، ملت و جمهوری اسلامی خدمت راستین ارائه کند تا این نظام به ظهور صاحب اصلیش متصل شود.
ارسال نظرات