۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۳۵۳
مشاور طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دفتر تبلیغات اسلامی:

جوانان نیازمند خودشکوفایی و استعدادیابی هستند

خبرگزاری رسا ـ مشاور طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، خودشکوفایی و استعدادیابی را مهم‌ترین نیازهای جوانان برشمرد.
دفتر تبليغات اسلامي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا تراشیون، مشاور طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دفتر تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی، غنی‌سازی اوقات فراغت را از دغدغه‌های دوران مدرن عنوان کرد و گفت: آمارهای جهانی حاکی از آن است که عدم برنامه‌ریزی برای استفاده از این اوقات موجب بسیاری از جنجال‌ها و بزهکاری‌ها در زندگی افراد می‌شود.

وی شناخت نیازهای فرزندان را برای غنی‌سازی اوقات فراغت آنان مفید دانست و ادامه داد: شناخت نیازها و برآورده‌کردن آنها می‌تواند در جهت رشد و شکوفایی فرزندان مفید باشد.

مشاور طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با بیان اینکه تبعیت فرزندان از والدین در صورتی محقق می‌شود که فرزندان در بین والدین از محبوبیت برخوردار باشند، بیان داشت: گفتگوی دوستانه، پرهیز از امر و نهی، نصیحت و احترام از جمله راه‌های دستیابی به این محبوبیت است.

وی ریشه بسیاری از رفتارهای فرزندان را در نحوه رفتار والدین عنوان کرد و اظهار داشت: محیط و والدین در شکل‌گیری بسیاری از این رفتارها نقش بسزایی دارند و نحوه برخورد فرزندان و عکس العمل آنها را باید در رفتارهای والدین و محیط جستجو کرد و به آن دست یافت.

حجت‌الاسلام تراشیون نیاز به خود شکوفایی و استعدادیابی جوانان را مهم‌ترین نیازهای آنها برشمرد و افزود: اگر زمینه مناسب برای این نیازها فراهم شود شکل‌گیری هوش‌های کلاسی، اجتماعی، مهارتی، حرکتی، تخیلی فضایی، درونی و منطقی محاسباتی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها در مدرسه، هوش منطقی محاسباتی جوانان غنی می‌شود، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های لازم زمینه شکوفایی سایر هوش‌ها و خلاقیت فرزندان فراهم شود.

حجت‌الاسلام تراشیون اضافه کرد: زمینه‌سازی برای اوقات فراغت در واقع زمینه شکوفایی هوش مهارتی را فراهم می‌کند. در محیط‌های آزاد زمینه برای شکوفایی هوش بهتر است و باید از چنین محیط‌هایی نهایت استفاده را ببریم.
ارسال نظرات