۰۳ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۳۴۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی رامسر:

كلان شهر گردشگری كشور نیازمند فعالیت های دینی گسترده تر است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی رامسر گفت: كلان شهر گردشگری كشور بیشتر نیازمند فعالیت های دینی و مذهبی است.
كلان شهر گردشگری كشور نیازمند فعالیت های دینی گسترده تر است
 
حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی رامسر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به برنامه چشم انداز 20 ساله نظام و افق 1404، احیا و اشاعه اندیشه تابناک اسلام و تقویت روح عبودیت اسلامی و تقویت روحیه جوانان، دفاع از اصول اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی که لازمه آن شناسایی توطئه های فرهنگی است و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی و در واقع تطبیق آداب و فرهنگ بومی، سنتی و ملی مردم با آموزه های دینی و اسلامی از اهداف این سازمان است.
 
وی افزود: از آنجایی که سیاست کلی نظام بر آن است که برنامه های فرهنگی و دینی جامعه که با اعتقادات مردم سرو کار دارد توسط خود مردم اجرا و برگزار شود و برنامه های دینی از حالت حکومتی بیرون آید نقش اول را در مناسبت های دینی و مذهبی مردم ایفا می کنند و سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا وظیفه سیاست گذاری، برنامه ریزی و هدایت و نظارت برنامه ها را به عهده دارد.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی رامسر ادامه داد: به این جهت موضوع برنامه های فرهنگی و قرآنی سازمان تبلیغات به بخش خصوصی و NGO های مذهبی دینی در غالب تشکل های دینی، کانون های فرهنگی و مراکز قرآنی واگذار شده است و در واقع این مراکز مردم نهاد مجری اصلی سیاست های سازمان هستند.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: در شهرستان رامسر 100 تشکل دینی، انجمن اسلامی و کانون های فرهنگی شناسایی، کد دار و شناسنامه دار شدند و دو مرکز قرآنی مشغول به کار و اجرای برنامه ها هستند.

وی با اشاره به این‌که مهمترین اهدافی که در شهرستان دنبال می کنیم ایجاد تعریف قابل قبولی از جایگاه تبلیغات اسلامی است افزود: با شناساندن اهداف و وظایف این نهاد در بین لایه های مختلف شهرستان و مسؤولان قصد داریم سیاست های کلی سازمان را به اجرا درآورده و بهترین راه را برای طی این مسیر تربیت نیروهای متخصص در عرصه های فرهنگی و قرآنی می دانیم که در واقع طبق برنامه چشم انداز 20 ساله تربیت نیروی متخصص بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به شرایط گردشگر پذیر بودن منطقه در فصل های مختلف سال، حضور چهار میلیون مسافر در این شهرستان را موجب تغییر فرهنگ عمومی و اجتماعی منطقه دانست و تصریح كرد: این امر موجب شده که سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت این اداره در چالش مهمی قرار گیرد که حتی در برخی موارد به خاطر به وجود آمدن شرایط جدید غیر مترقبه بعضی از برنامه ها یا قابل اجرا نیست و یا آن بازدهی مطلب را ندارد و این خطری جدی است.

وی با اشاره به این‌كه شهرستان رامسر به عنوان یك كلان شهرگردشگری و شهر الكترونیكی كشور ودنیا محسوب می شود گفت: باید به ویژه در خصوص مسائل فرهنگی توجه ویژه ای به آن شود و در غیر این صورت دستگاه های فرهنگی و دینی این شهرستان پاسخگوی نیازهای مذهبی مردم و مسلمانان نخواهند بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی رامسر با اشاره به این‌که مهمترین هدف پیامبران و امامان معصوم تخلق به آداب الهی و قرآنی بوده است بیان داشت: این هدف بدون توجه ویژه مردم و مسؤولین به آموزه های دینی و پشتکار مسئولین فرهنگی و دینی جامعه اجرایی نمی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در سطح شهرستان رامسر دو هزار و 335 نفر قرآن پژوه داریم که در بخش های مختلف قرآنی از جمله قرائت سطح یك و دو، طرح قرآنی 1442، محفل انسی با قرآن، اردوهای قرآنی، نسیم حیات 12، مصباح الهدی و غیره فعالیت دارند که در این راستا 50 مربی به آموزش این عزیزان می پردازند.

مسؤول ستاد نمازجمعه شهرستان رامسر در ادامه سخنان خود به اردوهای فرهنگی و قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش های فرهنگی و قرآنی هشت اردوی داخل استانی، پنج اردوی زیارتی خارج از استان برگزار کردیم که 375 نفر در آن شرکت داشتند.

وی ادامه داد: در سال 87 حدود 290 نفر از روحانیان مبلغ به مناسبت های مختلف به مدارس، ادارت و مساجد اعزام شدند.
 
ارسال نظرات