۰۳ تير ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۳۵۲
دومین یادواره روحانی شهید شیخ صیمری(3) ؛

زندگی نامه شهید شیخ هشام صیمری از زبان مرحوم پدرش حاج عبدالرزاق صیمری

روحاني شهيد شيخ هشام صيمري
 
فرزند شهیدم در سال 1961 م در کشور کویت دیده به جهان گشود و در سنین کودکی (هفت سالگی) اشتیاق و علاقه فراوانی در خواندن و دانش اندوزی داشت.پول تو جیبی روزانه اش را خرج نمی کرد تا بتواند کتاب های قصه و داستان خریداری نموده و مطالعه نماید و در سنین نوجوانی (ده سالگی) شروع به مطالعه کتاب های تاریخی و علی الخصوص تاریخ امویان و عباسیان نمود و همیشه در رابطه با علل و دلایلی که این دو سلسله غاضب را سوق داد تا در حق علویان جرم و جور را پیشه کنند و در ریختن خون پاک آنان غوطه ور شوند جستجو نمایند.

در سن پانزده سالگی خداوند منان به او و جوانان زادگاهش (منطقه العمریه) نعمت ساخت مسجد امام علی علیه السلام در کنار خانه اش را ارزانی نمود. امام جماعت مسجد را آیت الله سید مصطفی ذوالقدر به عهده داشت وی متوجه استعداد فرزند شهیدم در قدرت یادگیری علوم دینی و حوزوی شد و به همین سبب به امر آموزش و تعلیم دروس دینی و حوزوی به وی و جوانان منطقه همت گمارد فرزندم ساعت پنج صبح هر روز در کلاس حاضر می شد تا اینکه وارد دانشگاه کویت شدو در رشته شیمی به علم آموزی و تحصیل مشغول گشت. اما با آغاز جنگ تحمیلی عراق مرتجع علیه جمهوری اسلامی ایران که باعث شکل گیری دیدگاهی غلط و عنوان سخنرانی در میان مردم عامه شد که مضمون آن این بود که رجال دینی و روحانیون نمی توانند وارد سیاست شوند و هم زمان در لباس روحانیت و حاضر در صحنه سیاست باشند که همان دیدگاه امپریالیستی غرب که شعار جدایی دین از سیاست را می داد. این موضوع باعث شد که شهید تصمیم به تغییر رشته شیمی به رشته علوم سیاسی را بگیرد تا به مردم بگوید که علم آموزی دروس حوزوی و دینی هیچگاه مانعی در مقابل تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک من جمله رشته علوم سیاسی نیست وی همچنین نیز به فراگرفتن علم روانشناسی می پرداخت. پس از سپری شدن دو سال از تحصیل وی در دانشگاه، اجازه اقامت به معلم او سید مصطفی ذوالقدر داده نشد که باعث مهاجرت سید ذوالقدر به ایران شد آنگاه تحصیلات حوزوی را نزد تعدادی از آیات عظام گذراند، تا آنکه در پایان تحصیل در دانشگاه دروس سطوح حوزوی را نیز به اتمام رسانید.

در طی تحصیل در دانشگاه و دقیقاً در سال دوم با تفکر و اندیشیدن در این خصوص که چگونه می توان کودکان و نوجوانان شیعه منطقه را از خطرات وهابیت و سلفی گری رها نموه و با اسلام ناب محمدی که همان مذهب تشیع بود پیوند داد در همین راه با کمک دوستانش یک دستگاه مینی بوس جهت جابجایی و انتقال کودکان و نوجوانان شیعه از خانه هایشان تا مسجد و بالعکس را خریداری نمود.

در مسجد دوره های دینی و تفریحی جهت هدایت نوجوانان برپا ساخت. همچنین در فصل بهار اردوهایی جهت بیداری و روشن ساختن جوانان منطقه شیعه نشین خود تشکیل می داد تا آنان را با خطرات ترویج وهابیت و شیعه ستیزی آگاه و آشنا سازد وی گفت و گو های فراوانی با جوانان اهل سنت تشکیل می داد تا اندیشه ها و عقاید اسلام ناب محمدی که همان مذهب اهل بیت علیهم السلام است تبیین نماید . کما اینکه بسیاری از آنان (اهل تسنن) بر اثر همین روشنگری ها با واقعیت و حقیقت شیعه ومظلومیت آن آگاه شده و به آن ایمان آوردند. در سال 1980 م به علت ترس کوته نظران وهابی از ترویج نظرات ایشان در جامعه پس از نماز مغرب و عشاء و به هنگام خروج ایشان از مسجد قصد صدمه زدن به ایشان با اتومبیل را داشتند که با عنایات باری تعالی از توطئه های آنان جان سالم به در بردند. شیخ شهید یار و دوستدار انقلاب اسلامی(انقلاب امام) بود و با تمام توان، آن را حمایت و همرامی می کرد به همین دلیل و با توجه به فعالیتهای ایشان سخت تحت نظر و مراقبت نیروهای امنیتی بود و منتظر زمان مناسب جهت دستگیری وی بودند.

در سال 1988م که دولت عربستان به دستور آمریکا دست به قتل عام و به شهادت رساندن حجاج ایرانی نمود، شیخ شهید قصیده ای را در مضمون این واقعه سرود که باعث شد دولت کویت در صبح روز دوشنبه ماه نوامبر 1988 با ارسال نیروهای امنیتی به خانه اش و ورود به اتاق وی، ایشان را بازداشت نمودند و تعدادی از کتاب ها و دست نوشته های او که حاوی قصائد و اشعار وی بود و به همراه کتابی که در رابطه با حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه نگاشته بود را ضبط کردند. و در دادگاه نیز مدعی عام (دادستان عمومی) با صدای بلند و عصبانیت خواستار اعدام شهید را داشت. جرم او جز عشق به اهل بیت طهارت و حرکت در راه و سیرت آنان نبود. همان طور که ایشان می فرمودند:

إن کان جرماً حب آل محمد فلیشهد التاریخ أنی مجرم

تا اینکه ایشان را به حبس ابد و بعد از آن 15 سال به اسارت کوردلان بی صفت در زندان کویت که همسلول حضرت آیت الله مهری بود در آمد آتش سوزان سینه اش خاموش نشد چون پرستویی عاشق بعد از انحلال کویت توسط رژیم بعث عراق و این سرآغازی بود برای هجرت، و در سال 1369ه.ش از راه شلمچه کربلای ایران وارد شد و در شهر مقدس قم سکنی نمود تا دروس علم و اجتهاد را به پایان رسانید. از شاگردان برجسته حضرت آیت الله العظمی جواد تبریزی رحمه الله علیه بود. راه بهشت را در نگاه بعضی از جوانان اهواز یافت و در سال 1377 ه.ش به اهواز مهاجرت و در مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها کوی علوی به عنوان امام جماعت که به قول شهید سعید مجاهد شیخ هشام صیمری (ره) « هذا من فضل الله سبحانه و تعالی» است، و به یاد روزهای جوانی در کویت و عهدی که با خود بسته بود برنامه های خود را در سه قسمت برگزار می کرد:

قسمت اول: تبلیغ و وعظ و ارشاد مردم، سخنرانی، برگزاری کلاسهای عقیدتی، برگزاری جشن در موالید ائمه اطهار علیهم السلام و مراسم سوگواری و عزاداری در شهادت های ائمه اطهار علیهم السلام.
قسمت دوم: فعال کردن بحث علم و فقه حوزوی، رد شبهات و تربیت طلاب علوم دینی.
قسمت سوم: بر طرف کردن نیازهای مالی و معنوی مردم و تفقد از خانواده های بی بضاعت و شهدا و تشکیل صندوق قرض الحسنه.

و سرانجام به دست منافقان کور دل چند روزی بعد از ایام فاطمیه در آخرین ساعات روز یک شنبه 3/4/1386 در خانه به ضرب گلوله ها به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

شمه ای از خدمات و اقدامات شهید صیمری
1- تولیت مسجد فاطمه الزهرا(س)
2- فعال کردن مساجد و حسینیه های کوی علوی
3- راه اندازی ماهنامه انتظار
4- احداث مسجد امام باقر(ع) در مسیر اهواز- ماهشهر
5- احداث مسجد فاطمه الزهرا در آهن افشار اهواز
6- احداث مسجد امام علی(ع) در کوی ملت فاز 4
7- راه اندازی مرکز فرهنگی الزهرا(س) در بازارچه کیان
8- تأسیس مرکز فرهنگی خدیجه الکبری در کوی علوی خیابان سروش
9- تأسیس صندوق و موسسه خیریه بقیه الله (عج) در کوی علوی
10- تأسیس کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا در کوی علوی
11- متولی حوزه سفیران امام علی ابن ابیطالب (ع)
12- راه اندازی حوزه علمیه خواهران در کوی علوی
13- تأسیس کتابخانه حوزه علمیه امام علی ابن ابیطالب(ع)
14- راه اندازی اردوی مشهد مقدس ویژه مساجد کوی علوی در قالب 7 کاروان از سال 84 تا کنون (در ایام تابستان)
15- راه اندازی اردوی مشهد مقدس ویژه مسجد فاطمه الزهرا از سال 76 تا کنون در ایام تابستان
16- راه اندازی هیأت های مذهبی کوی علوی از حدود 5 سال پیش
17- پیگیری و تلاش مستمر جهت افتتاح مرکز فنی و حرفه ای در کوی علوی
18- برنامه ریزی وسیع و گسترده جهت اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی و علمی در فرهنگسرای علوی
19- برگزاری نمایشگاه کتاب الغدیر به مناسبت عید غدیر و معراج در ایام بعثت
20- راه اندازی کاروان های اربعین حسینی جهت بزرگسالان به مدت یک هفته در قم
21- برگزاری دوره های مقدماتی باقرالعلوم در حوزه علمیه کیان به مدت 3 ماه جهت آشنایی با حوزه
22- راه اندازی هیأت عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا در کوی علوی
ارسال نظرات