۰۶ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۵۴۵
مدیر حوزه علمیه سفیران اهواز:

قوه قضاییه دانشکده قضایی روحانیان را تأسیس کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز، تأسیس دانشکده قضایی روحانیان را گامی موثر در تربیت قضات ارزیابی کرد.
حجت الاسلام نيل آبکن
مدير حوزه علميه سفيران هدايت اهواز

حجت الاسلام علیرضا نیل آبکن، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: حوزه علمیه اهواز از جهت تامین قضات متعهد و کارآمد برای قوه قضاییه، از ظرفیت بالایی برخوردار است، که این امر تها در یک مرحله آن هم با بکارگیری 30 نفر روحانی از این ظرفیت استفاده شد.

وی از عدم پیگیری جذب قضات روحانی از حوزه علمیه اهواز توسط قوه قضاییه انتقاد کرد و اظهار داشت: قوه قضاییه می تواند با تاسیس دانشکده قضایی و جذب روحانیونی که سطح دو (کفایتین) را به پایان رسانده اند، نسبت به تربیت قضات اقدام کند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز به تامین روحانیون کاروان های حج و عتابات عالیات در خوزستان به عنوان مصداقی از استفاده ظرفیت حوزه اشاره کرد و افزود با پیگیری های آیت الله موسوی جزایری و هماهنگی با بعثه مقام معظم رهبری دوره های فشرده تربیت روحانی کاروان در استان برگزار شد تا سازمان حج و زیارت در خصوص روحانی کاروان در سطح استان به خودکفایی کامل رسیده و در تامین روحانی کاروان استان های مجاور نیز همکاری داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه اهواز با تاکید بر لزوم بکارگیری محققان پژوهشگران حوزوی در کارشناسی کردن مسایل قضایی جدید اظهار داشت: فقه شیعی، فقهی بالنده و غنی می باشد که می توان با پژوهش و تحقیق کارشناسانه در مسایل قضایی جدید، راهکارهای به روز و کار آمد در جهت رفع نواقص توسط این پژوهشگران ارائه نمود.

حجت الاسلام نیل آبکن در پایان این گفت‌وگو بازبینی متون فقهی دروس حوزوی را امری ضروری عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: برگزاری دوره های پودمانی فقهی می تواند عاملی موثر برای آشناسازی بیشتر طلاب با مسایل فقهی روز باشد ./ ت 301


ارسال نظرات