۱۳ تير ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۸۰۲۰
استاندار تهران در گفت و گو با رسا:

عده‌ای در انتخابات از قانون علیه قانون استفاده کردند

خبرگزاری رسا ـ استاندار تهران با توجه به اغشاشات پس انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی در این جریان از قانون علیه قانون استفاده کردند.
مرتضي تمدن استاندار تهران مرتضي تمدن استاندار تهران
 
مرتضی تمدن، استاندار تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ابراز داشت: پس از انتخابات برخی از قانون علیه قانون استفاده کردند كه می توان آن را نوعی نافرمانی مدنی دانست.

وی افزود: برخی با اعتراض به نظر و رای شورای نگهبان قانون اساسی، با این که می دانستند تقلبی صورت نگرفته است،‌ می‌خواستند ارکان قانونی کشور را مخدوش و متزلزل کنند.

تمدن با اشاره به به اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در استان تهران بیان داشت: این آشوب‌های خیابانی از مدت‌ها قبل و از اواسط سال گذشته با حضور افرادی که در مجموعه انقلاب‌های مخملی در دنیا فعالیت می کردند کلید خورد.

استاندار تهران گفت: آن ها مدت‌ها به دنبال این فرصت بودند و می ‌خواستند با براندازی نرم به اهداف خود برسند و انتخابات را به عنوان پوششی برای خود انتخاب کردند.

وی واکنش افراد در مورد اغتشاشات را سه گونه دانست و اظهار داشت: عده‌ای از افراد در این ماجرا فریب خورده و ندانستند که این سناریو از بیرون نوشته شده است، برخی نیز خود عامل بودند و با آگاهی دست به چنین اقداماتی زدند و برخی دیگر نیز صرفا نظاره‌گر بوده و هیچ واکنشی از خود نشان ندادند.

مرتضی تمدن در ادامه خاطر نشان کرد چرا معترضین به مشروعیت و قانونی بودن شورای نگهبان، پس از تایید صلاحیتشان از سوی نگهبان و پس از انتخابات این مرجع قانونی را زیر سوال بردند، آن ها نه تنها شورای نگهبان را غیرقانونی دانستند بلکه تمام نهادهای قانونی و مدنی را زیر سوال بردند.


استاندار تهران در پایان بیان کرد: این اعتراضات نسبت به برگزاری انتخابات محرک ایجاد اغتشاشات اخیر بود و بیانیه‌های بدون پشتوانه قانونی نیز مانند بنزینی بود که روی آتش ریخته می‌شدو نمادی از دیکتاتوری و قانونگریزی بر جای گذاشت.
ارسال نظرات