۱۳ تير ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۸۰۲۲
امام جمعه شبستر:

اعتکاف جنبه تشریفاتی ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: حضور در سنت حسنه اعتکاف بدون تشریفات و تجملات خاص است.
اعتکاف

حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: متاسفانه با اینکه در سال های اخیر با استقبال جوانان و نوجوانان برای شرکت در سنت حسنه اعتکاف مواجه بوده ایم، معنا و مفهوم واقعی اعتکاف مغفول واقع شده است.

وی خاطر نشان کرد: اصل اعتکاف دوری از حب و بغض دنیوی و احساس روحیه اخلاص و تقواست، اما این اصل اعلب مورد بی توجهی قرار می گیرد.

امام جمعه شبستر تصریح کرد: حضور در سنت حسنه اعتکاف بدون تشریفات و تجملات خاص است، اما گاهی مشاهده می شود، عده ای از معتکفان به جای اینکه به راز و نیاز و استغفار بپردازند، مشغول عکاسی، خاطره نویسی و ارسال بلوتوث به یکدیگر هستند.

حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: معنای اعتکاف نگاه به درون، استغفار و توبه از انجام گناهان گذشته است، که عمق این سنت حسنه در وصال به حق تعالی است.

وی با بیان اینکه باید خلوت معتکفان در مساجد بیشتر شود، گفت: خلوت با خدای غفار راهی برای رسیدن یه نتیجه مطلوب از حضور در سنت اعتکاف است.

امام جمعه شبستر با بیان اینکه تفکیک معتکفان از لحاظ سنی و سطح فکری چندان مورد تاکید نیست، ادامه داد: نیازی به جداسازی معتکفان از لحاظ سنی و فکری نیست، چراکه در اینصورت تاثیرپذیری معنوی از بزرگان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: البته در مساجدی که با تراکم استقبال کنندگان مواجه هستند، می توان معتکفان را تفکیک کرد.

حجت الاسلام محمدزاده در پایان با تاکید بر توجه معتکفان به مبانی قرآنی خاطر نشان کرد: ایام البیض بهترین فرصت برای بهره مندی از معارف کلام الله مجید است، شاید این روزها شروعی دوباره برای بهره مندی روزانه از آیات الهی باشد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی از معتکفان از قرائت قرآن و توجه به مفاهیم آیات الهی غافل می شوند، در حالیکه نتیجه اعتکاف توجه به مبانی قرآنی است.
ارسال نظرات