۱۳ تير ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۸۰۳۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

کنگره آیت‌الله صالحی مازندرانی اجتهاد و فقه را در مازندران احیا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، بر برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره آیت الله صالحی مازندران در این استان تأکید کرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، روز گذشته در اولین جلسه اعضای ستاد برگزاری کنگره آیت الله صالحی مازندرانی در ساری، مازندران را استانی عالم پرور معرفی کرد و گفت: کنگره آیت‌الله صالحی مازندرانی اجتهاد و فقه را در مازندران احیا می‌کند.

وی با تأکید بر این که برگزاری کنگره آیت الله صالحی مازندرانی باید به گونه ای باشد که در شأن این عالم فرهیخته باشد، افزود: کارشناسان برگزار کننده کنگره باید دردرجات علمی، اجتهاد، فقاهت آیت‌الله صالحی مازندرانی تأمل بیشتری کنند.
 
وی همچنین به جایگاه فقهی آیت الله صالحی مازندرانی اشاره کرد، و گفت: کلاس های درس فقه این عالم فرهیخته در آن دوران از شهرت بسیار بالایی برخوردار بود.

آیت الله طبرسی به خصوصیات اخلاقی آیت الله صالحی مازندران اشاره کرد و گفت: این روحانی برجسته خطه مازندران همواره در کنار طلبه ها به تدریس می پرداخت و بودن با ‌آنها را برای خود افتخار می دانست.

امام جمعه ساری، دیار طبرستان را مهد پرورش ذخایر علمی و فقهی كشور معرفی کرد و گفت: ولایت، دیانت و سیاست علمای مازندران برکسی پوشیده نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: صحیفه سجادیه برای اولین بار در زمان زیدیان از مازندران منتشر شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تنها نباید به برگزاری یک جلسه و همایش برای علمای برجسته اکتفا کرد تصریح کرد: باید آثار و تألیفات آیت الله صالحی مازندران بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که باید درکمیته علمی کنگره از افراد صاحب نام و برجسته بهره گیری شود خاطر نشان کرد: شخصیت، خصوصیات اخلاقی و آثار آیت الله صالحی مازندران باید بیشتر برای جوانان بیان شود.
ارسال نظرات