۱۳ تير ۱۳۸۸ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۸۰۳۱
با هدف تقویت نقش قرآن در تبلیغ؛

طرح آموزش مبلغان قرآنی در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ طرح آموزش مبلغان قرآنی با هدف تقویت نقش معارف قرآن در تبلیغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اجرا می شود.
قرآن كتاب رحمت
محمدعلی فیض آبادی، مسؤول طرح مبلغان قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از اجرای طرح آموزش مبلغان در زمینه قرآنی خبر داد و گفت: طرح آموزش مبلغان قرآنی از سوی معاونت فرهنگی-تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه آموزش مبلغان در زمینه قرآن و مهارت های قرآنی در سطح کشور بی سابقه است، اظهار داشت: این طرح به منظور آموزش نحوه برداشت قوی و تقویت نحوه بیان فوق العاده نحوه برداشت معارف قرآنی به مبلغان و نیز بیان شیرین و جذاب معارف قرآنی برای اقشار مختلف برگزار می شود تا مبلغان بتوانند بیش از پیش از معارف قرآنی در تبلیغ بهره گیرند.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد با تأکید براینکه یک مبلغ باید از یک آیه حداقل هشت مطلب علمی استخراج بکند، تصریح کرد: مبلغان در عرصه نحوه برداشت، می آموزند که چگونه نکات، پیام ها و معارف را از یک آیه یا سوره، درآورده و بتوانند تولید محتوا بکنند چون بعضی اوقات مبلغ ما تفسیر را بیان می کند.

فیض آبادی با بیان اینکه در قرآن بیش از 54 روش برای بیان معارف آمده است، ادامه داد: در نحوه بیان نیز مبلغ باید آنقدر قوی بشود که بتواند خلاقیت داشته باشد و در هر جایگاه که قرار گرفت، با قالب های جدید بتواند معارف قرآنی به راحتی به مردم انتقال دهد.

وی گفت: در مرحله اول طرح از بین طلبه های مستعد و علاقمند تبلیغ قرآن، نام نویسی انجام شد و پس از انجام مصاحبه و همایش توجیهی در سال گذشته، کارگاه های اموزشی شرکت کنندگان در این طرح، دهم تیرماه سال جاری آغاز شد.

مسؤول طرح مبلغان قرآنی دفترتبلیغات اسلامی خراسان ابراز داشت: علاوه بر70 نفر از مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی مشهد که در این طرح حضور دارند، در صدد جذب استعداد های قوی حوزه که درحال تحصیل می باشند، نیز هستیم.

وی در ادامه، فن تبلیغ، خلاقیت تبلیغ، انواع روش های بیان قرآن و قالب سازی های جدید در بیان معارف، سخنرانی کوتاه، مشاوره، پرسش و پاسخ و گفت و گوی چهره به چهره را از برنامه های آموزشی این طرح برشمرد و گفت: در عرصه محتوایی هم مباحث کلیدی همچون نقش مکی و مدنی بودن سوره ها در برداشت قرآن، نقش اسباب نزول در برداشت، نقش تناسخ در برداشت نکات قرآنی آموزش داده می شود.

فیض آبادی با بیان اینکه از حضور اساتید مبلغ، قرآن دان و قرآن پژوه در این طرح بهره گرفته شده است، اظهار داشت: کارگاه بعدی طرح مبلغان قرآنی نیز پیش از ماه رمضان برگزار خواهد شد و در ماه رمضان هم به شرکت کنندگان تمرین داده می شود.

وی گفت: مبلغان قرآنی به نهادهای درخواست کننده مانند مساجد، دانشگاه ها، کانون های فرهنگی هنری که در مراکز قرآنی هستند اعزام می شوند.
مسؤول طرح مبلغان قرآنی دفترتبلیغات اسلامی خراسان ابراز امیدواری کرد: با گسترش طرح در آینده، بتوانیم با هدایت فعالیت های قرآنی استان های خراسان، فکر فرهنگی و قرآنی استان را به دست بگیریم.
ارسال نظرات