۱۳ تير ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۸۰۳۲
مدیر حوزه علمیه تبریز:

اطلاع از فلسفه عبادت مانع از افراط و تفریط است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز گفت: آگاهی از فلسفه عبادات، انسان را از افراط و تفریط در مسائل دینی باز می دارد.
دعا و نيايش

حجت الاسلام فاطمی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: اگر فلسفه عبادات مورد توجه قرار گیرد، اعمال عبادی با آسیبی روبرو نخواهند بود.

وی گفت: عدم شناخت کافی از مبانی دینی و فلسفه ستایش و بندگی، موجب بروز برخی آفت ها در سنت های سنه ای مانند اعتکاف می شود.

حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: نباید اصل سنت حسنه اعتکاف با مسائل حاشیه ای و دور از شان بندگی مورد غفلت واقع شود.

وی خاطر نشان کرد: گاهی چشم و هم چشمی عامل حضور عده ای در مجالس و محافل دینی از جمله سنت حسنه اعتکاف می شود، که دور از اخلاص و نیت خالصانه است.

مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز ادامه داد: گاهی جوانان حضور در سنت اعتکاف را محملی برای پاتوق دوستان خود قلمداد می کنند، در حالیکه اصل قضیه اعتکاف دوری از مسائل دنیوی و بازگشت به خویشتن است.

حجت الاسلام فاطمی تاکید کرد: دانایی از فلسفه عبادات، انسان را از افراط و تفریط در مسائل دینی باز می دارد، چراکه مقصد و هدف واقعی از بندگی را خود اسلام ناب محمدی تشریح کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود احیای سنت حسنه اعتکاف در ماه رجب را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه های جمعی، شاهد استقبال شایان توجه مردم برای شرکت در سنت حسنه اعتکاف هستیم.

حجت الاسلام فاطمی بر احیای اعتکاف ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: تحقق این امر نیز نیازمند توجه و پرداخت مبلغان دینی و رسانه های گروهی است.
ارسال نظرات