۱۷ تير ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۸۲۷۹

مثل پرنده ها

خبرگزاری رسا ـ مجموعه داستان مثل پرنده ها از سری کتابهای هدیه خورشید از سوی چاپ و نشر عروج منتشر شد.
مثل پرنده ها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجموعه داستان مثل پرنده ها با پنج داستان با عناوین عروسک شکسته، سیزدهم محرم، لحظه های سول، روزی دیگر و مثل پرنده ها پنجمین مجموعه از سری کتاب های هدیه خورشید است.

در گزیده ای از داستان «لحظه های سول» می خوانیم: «مردم انگار تردید داشتن. چون سربازها از کامیون پیاده می شدند ولی بعضی ها نشستند و بقیه را هم نشاندند. من و حسنم نشستیم. حسن کنار جوی آب بود، من این طرفش بودم. فرمانده دستش را بالا برد و پایین آورد و یکدفعه رگبار شروع شد. من تند سرم را خم کردم و بعدش پخش زمین شدم.»
 
در بخشی از داستان «مثل پرنده‌ها» اثر حسین فتاحی آمده است: «كمال، اولین نفری بود كه به مدرسه رسید. روز بزرگی در پیش داشتند، سالروز تبعید آیت‌الله خمینی بود و می‌بایست تظاهرات و مراسم پر سر و صدایی راه بیندازند. بعد از تمام شدن مراسم صبحگاهی، ناظم بلندگو را جلوی دهانش گرفت و شروع به حرف زدن كرد. اما معلوم بود كه لحن حرف‌هایش فرق كرده بود. انگار می خواست بچه‌ها را بترساند. با شنیدن حرف‌های ناظم، خون همه بچه‌ها به جوش آمده بود. ناگهان صدای "مرگ بر شاه" یكی از بچه‌ها حرف‌های ناظم را قطع كرد. كمال، صدای سعید را شناخت. بچه‌ها انگار منتظر جرقه‌ای بودند. بلافاصله فریاد "مرگ بر شاه" به آسمان بلند شد و صدای بلندگو را محو كرد.»

مجموعه داستان مثل پرنده ها در 67 صفحه و با شمارگان 3000 نسخه از سوی چاپ و نشر عروج منتشر شده است.
ارسال نظرات