۲۵ تير ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۸۸۳۴

علل ناکارآمدی احزاب سیاسی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب علل ناکارآمدی احزاب سیاسی در ایران از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.
علل ناکارآمدی احزاب سیاسی منتشر شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب علل ناکارآمدی احزای سیاسی در ایران، تالیف بهرام اخوان کاظمى از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

 این کتاب در مورد این سوال که آیا در ایران پس از انقلاب اسلامی، احزاب مایه‌ توسعه و ثبات سیاسی و مشارکت عمومی بوده اند یا خیر، بحث می کند.

بررسی نقش احزاب در توسعه سیاسی و تحقق دموکراسی و انتقادات به احزاب و چالش های حزبی مانند، تفرقه اندازی، تشتت و بی ثباتی سیاسی و اجتماعی در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

می توان گفت با توجه به کمبود منابع و معمولاً منابع ضعیف و سطحی در این زمینه و با توجه به تسلط نویسنده به موضوع و تلاش او در مراجعه به تمام منابع مرتبط با موضوع، این اثر یکی از کارهای جالب در زمینه‌ی علل ناکارآمدی احزاب سیاسی در ایران می‌باشد که می‌تواند پاسخگوی سؤالات و شبهات متعدد در زمینه‌ی احزاب و کارآمدی یا ناکارآمدی آنها در ایران برای محققان و دانشجویان و سیاستمداران باشد.
 
«احزاب سیاسی» یكی از اركان مهم «توسعه‌ سیاسی» در دنیای امروز می‌باشند. اغلب اندیشمندان سیاسی وجود احزاب را مایه‌ توسعه و ثبات سیاسی، افزایش مشاركت‌های سیاسی ـ اجتماعی و عامل تحقق و تحرك دموكراسی می‌دانند. علی‌رغم این اعتقاد، عده‌ای هم نسبت به این پدیده انتقاداتی دارند كه وجود آن‌را مایه‌ تفرقه، تشتت و بی‌ثباتی سیاسی ـ اجتماعی می‌دانند. اما آنچه از تجربه‌ی كشورهای موفق در زمینه‌ی احزاب فهمیده می‌شود احزاب می‌توانند حلقه‌ ارتباط مناسبی جهت مشاركت سیاسی بهینه‌ مردم در عرصه‌ حكومت باشند.

کتاب علل ناکارآمدی احزای سیاسی در ایران، تالیف بهرام اخوان کاظمى در 364 صفحه و با شمارگان 1500 نسخه از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است./ ن601
ارسال نظرات