۰۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۲۲۹
رییس پردیس قم دانشگاه تهران:

مشارکت حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها برای اجرایی کردن فقه در جامعه بسیار ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پردیس قم گفت: امروز باید احکام و معارف اسلامی، از سوی اندیشمندان حوزوی و مشارکت نخبگان دانشگاهی به صورت قوانین اجرایی برای اداره جامعه تبیین شود.
حجت الاسلام رضا برنجكار رييس پرديس قم دانشگاه تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا برنجکار امروز در همایش سند چشم انداز قم در افق 1404 که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه و منزلت شهر مقدس قم در روایات و احادیث ائمه معصومین(ع) در سخنانی خاطر نشان کرد: شهر قم امروز مرکز گسترش آموزه های مکتب اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و باید تلاش نماییم تا این شهر به یک الگوی اسلامی در جهان تبدیل شود.

وی همچنین بر ضرورت اولویت بندی در اهداف و تکیه بر توانمندی های بومی تأکید و تصریح کرد: اندیشه دینی و فقاهت باید محور توسعه شهر قم قرار گرفته و جنبه های اقتصادی، علمی و فرهنگی استان با توجه به مأموریت اصلی شهر قم گسترش یابد.

رییس پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید علم و جنبش نرم افزاری اظهار داشت: حوزه های علمیه بایستی در کنار استخراج و استنباط احکام و معارف اسلامی، راهکارهای مناسب و کارشناسانه برای اداره کشور ارایه دهند.

حجت الاسلام برنجکار گفت: امروز باید رساله عملیه و احکام دین، از سوی اندیشمندان و پژوهشگران حوزوی، با تعامل سازنده میان حوزه های علمیه و دانشگاهها و متناسب با اقتضائات و شرایط جامعه، به صورت قوانین اجرایی درآید.

رییس پردیس قم دانشگاه تهران ضمن انتقاد از ضعف دانشگاه های علوم انسانی و رشته های مرتبط با حوزه علمیه در شهر قم خاطرنشان کرد: علوم انسانی همواره خط مشی علوم تجربی را ترسیم می کند و می تواند برای اداره کشور مفید باشد.

وی در پایان تصریح کرد: متخصصان علوم دینی باید با مشارکت نخبگان دانشگاهی، راهکارهای اجرایی کردن فقه در جامعه را به دست آورند./ پ202
ارسال نظرات