۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۲۲۷۹۶

جلد پایانی کتاب «جاده جنگ» در دست ناشر

خبرگزاری رسا ـ انوری با اعلام اینکه جلد دهم مجموعه «جاده جنگ» را به انتشارات سوره مهر تحویل داده، درباره این جلد گفت: جلد دهم پایان مجموعه ده جلدی رمان جاده جنگ است.
کتاب جاده جنگ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انوری برگزیده جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد با اعلام اینکه جلد دهم «جاده جنگ» را به ناشر تحویل داده، درباره این جلد گفت: جلد دهم پایان مجموعه ده جلدی رمان جاده جنگ است.

 

وی افزود: در این جلد قهرمان اصلی از کشور خارج می‌شود و نسل جدیدی که پسر قهرمان داستان با پسر مخالف رقیبش است شروع به رشد نمو می‌کند.

 

انوری ادامه داد: پسرها بزرگ می‌شوند و هر دوی آنها وارد گارد شده و هر کدام یک نمونه و الگویی در زندگی برای خود ترسیم می‌کنند یکی از این پسرها الگویش شهید غیور عصری هست که گاردی بوده قبل و بعد از انقلاب به انقلابیون می‌پیوندد و اولین آموزش دهنده برادران سپاه نیز بوده است به نوعی یکی از شخصیت‌های مثبت داستان به شمار می‌رود.

 

وی افزود: شخصیت و الگوی دیگر به اسم بهادر بوده که محافظ اویسی یکی از شخصیت‌های جریان‌های مخالف با مردم بوده که بعد از انقلاب هم‌گروهی برای خرابکاری تشکیل می‌دهد که دستگیر و اعدام می‌شود.

 

این نویسنده گفت: هرکدام از این شخصیت‌ها در واقع یک نقش نمادین و الگو دارند تقریباً جلد 10 این مجموعه ‌پایان10 قسمت جاده جنگ است.

 

وی خاطرنشان کرد: مجموعه بعدی که منتشر خواهد شد با نام موقت گذرگاه شروع می‌شود که در حال حاضر به نگارش جلد دوم این مجموعه مشغول هستم.

 

«جاده جنگ» نوشته منصور انوری تاکنون با استقبال زیادی از سوی خوانندگان مواجه شده و توانسته جوایز زیادی را نیز به دست بیاورد. این کتاب در دوره چهاردهم جایزه «کتاب فصل» و هشمتین دوره جایزه «قلم زرین» موفقیت کسب کرده و در چهارمین دوره جایزه جلال آل‌احمد نیز کتاب برگزیده بوده است.

 

داستان این اثر، از روز سوم شهریور 1320 و ماجرای هجوم روس‌ها از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال ایران از سوی متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به پایان می‌‌رسد. در جلدهای میانی این مجموعه نیز واقعه 15 خرداد 1342، فعالیت‌ مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب اسلامی و خرابکاری‌های گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان به تصویر ‌کشیده می‌شود.

 

منصور انوری نویسنده رمان «جاده جنگ» که حدود 10 سال از وقت خود را صرف تحقیق این مجموعه 14 جلدی کرده، در نگارش این اثر از منابعی همچون خاطرات شفاهی مردم مناطق مورد پرداخت در داستان، ‌اسناد موجود در آرشیو آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و گفت‌وگو با سیدرضا شریفی، استفاده کرده است./998/د102/ق

منبع: سوره مهر

ارسال نظرات