۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۲۳۴۶۵
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

درست انجام ندادن مسؤولیت مخالفت صریح با قول پیامبر اکرم است

استاد سطح خارج حوزه علمیه با اشاره به ماجرای  دفن ابراهیم فرزند پیامبر(ص) گفت: اگر کسی مسؤولیتی قبول می کند باید به بهترین شکل ممکن انجام دهد و اگر نمی تواند نباید عهده دار شود.
آیت الله رضازاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله رجبعلی رضازاده، استاد سطح خارج و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پایان درس خارج اصول خود در جمع طلاب و شاگردانش با اشاره به سالروز فوت ابراهیم فرزند نبی مکرم اسلام، بیان داشت: ابراهیم را در خانه عباس عموی پیغمبر دفن کردند که اکنون جزو قبرستان بقیع است پیامبر به کنار قبر آمدند اما قبر را در حالت خوب و مرتبی ندیدند دستور داد آب آوردند و با خاک گِلی فراهم آورده و شکل قبر را مرتب ساختند.

 

وی افزود: اول اینجا پاسخی به اشکال وهابیت بدهیم که می گویند میت در زیر سقف و در خانه نباید دفن شود حال آنکه اگر اشکال داشت پیامبر اجازه نمی داد ابراهیم چنین دفن شود.

 

وی ادامه داد: بعد مرتب کردن قبر پیامبر(ص) فرمود برای این میت فرق ندارد که چگونه قبری باشد بلکه وقتی کسی متصدی کاری شد باید به بهترین شکل ممکن آن را انجام بدهد. ولکن «إِذَا عَمِلَ أَحَدُكُمْ عَمَلاً أَنْ يُتْقِنَهُ »

 

وی گفت: این فرمایش را اگر جامعه مسلمین به کار بگیرند کلی از مشکلات ما حل می شود و جامعه تغییر اساسی پیدا می کند. در بعضی نقل هاست که عبارت «ان الله احب» آمده به این مضمون که خدا بنده ای را دوست دارد که وقتی متصدی کاری است به خوبی آن را انجام بدهد.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: اگرهمین فرمایشات در جامعه عمل شود و هرکسی در هر رشته ای و مسؤولیتی که مشغول است بی عیب و خوب کار خود را انجام بدهد جامعه تغییر می کند اما متاسفانه این فرمایشات جزو فراموش شده ها است.

 

وی افزود: به قول بعضی ها وقتی ماشین صفری از کارخانه تحویل می گیریم  اول باید ببریم مکانیکی که بتوانیم استفاده کنیم بعد از چند سال ساخت ماشین طوری کار می کنند که مردم می گویند همان ماشین های سابق بهتر بود این معنایش مخالفت با قول پیغمبر است.

 

وی ادامه داد: هر کسی هرکاری که می خواهد انجام بدهد اگر از او ساخته نیست نباید قبول کند و اگر می تواند و قبول کرد باید به بهترین شکل ممکن آن را انجام بدهد./933/202/ب3

ارسال نظرات