۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۲۴۱۲۹

 آخرین اخبار انتشارات آستان قدس رضوی

در راستای چاپ و نشر کتاب در حوزه موضوعات دین و سیره ائمه(ع) بسته های متعدد کتاب شناسی از سوی انتشارات آستان قدس رضوی معرفی شده است.
انتشارات استان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت هفتمین اختر آسمان امامت و ولایت، امام موسی کاظم(ع) بسته کتابشناسی پیشنهاد می کند.

 

این بسته کتاب شناسی شامل چهار عنوان کتاب در حوزه بزرگسال و دو عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در ارتباط با زندگینامه و سبک زندگی امام هفتم شیعیان معرفی می شود.

 

«سیره کاظمی» که در بردارنده چهل حدیث و نگاهی گذرا به سیره و سنت است، جلد نهم مجموعه کتاب های «چهارده اختر تابناک» و دهمین جلد از سلسله کتاب های «راه زندگی» با عنوان حکمت های کاظمی از جمله کتاب های این بسته است.

 

همچنین کتاب «چهل حدیث از امام کاظم(ع)»، «قصه هایی از زندگی امام کاظم، خوشبخت ترین مرد دنیا» از سری کتاب های «پروانه» برای حوزه کودک و نوجوان است.

 

ایران شناسی با کتاب های کودکانه

 انتشارات آستان قدس رضوی، بسته کتابشناسی خود را در زمینه ایران شناسی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان معرفی و پیشنهاد می کند.

 

ایرانِ پهناور، اقلیم‌ها و آبادی‌های گوناگونی را در خود جای داده است که آشنایی با آنها نه تنها یکی از جاذبه‌های آموزشی محسوب می شود بلکه در مراکز آموزشی از عناصر مهم برای تقویت یادگیری بشمار می رود.

 

در همین راستا انتشارات آستان قدس رضوی برای ایجاد فضاهای مطالعاتی در این حوزه، نسبت به انتشار آثار داستانی و جذاب برای گروه سنی کودک و نوجوان و با هدف آشناسازی کودکان با اقلیم‌های گوناگون ایران اقدام کرده است.

 

یکی از این آثار کتاب «اینجا ایران است» نوشته فریبا کلهر با تصویرگری نیلوفر میرمحمدی ویژه گروه سنی الف و ب از مجموعه کتاب‌های «پروانه» به‌نشر می باشد که راوی قصه هایی درباره ایران زمین است.

 

اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ارومیه، مازندران، لرستان، کردستان، سمنان، ترکمن ‌صحرا، یزد، همدان و همچنین چهارمحال و بختیاری اقلیم‌های مختلفی از ایران هستند که طی این کتاب در قالب داستان‌های تخیلی به زبانی روان و شیوا به آن‌ها پرداخته شده است.

 

کتاب «بچه های سرزمین گربه» دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی در خصوص ایران شناسی است که توسط فروزنده خداجو و با تصویرگری ندا عظیمی برای نخستین بار در سال 1393 در قطع وزیری کوتاه روانه بازار نشر کشور شد.

 

رنگ آمیزی 6جلدی «بچه های ایران»

همچنین مجموعه رنگ آمیزی شش جلدی «بچه های ایران» که از سویوجیه گل مزاری تصویرگری شده است، که به واسطه رنگ آمیزی تصاویر ضمن البسه بومی و محلی هر خطه از ایران، تصویری کلی از اقلیم مر منطقه را به مخاطب ارائه می کند.

 

این مجموعه که در قطع خشتی و برای دومین بار در سال 1392 منتشر شده است، به صورت مجزا در سه جلد برای دختران و سه جلدی برای پسران پوشاک و اقلیم مناطقی همچون تالش گیلان، کردستان، کرمانشاه و سواحل خلیج فارس را معرفی می کند.

 

«خطبه های آتشین»؛ بیانات حضرت زینب پس از واقعه عاشورا

انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «خطبه های آتشین» را که مجموعه ای از بیانات این حضرت پس از واقعه عاشورا است، به علاقه مندان معرفی و پیشنهاد می کند.

 

کتاب «خطبه های آتشین» از سوی به نشر چاپ و در راستای بازشناسی سیره حضرت زینب(س) و همچنین واقعه عاشورا، روانه بازار نشر کشور کرده است.

 

این کتاب که مجموعه ای از سخنان و خطبه های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در کوفه، شام و مدینه پس از واقعه عاشورا می باشد، از سوی محمد مهدی آجیلیان مافوق ترجمه و به همت گروه دین و معارف زائر گردآوری و برای نخستین بار توسط انتشارات آستات قدس رضوی به چاپ و منتشر رسیده است.

 

در جمع آوری مطالب این کتاب از منابع و مراجع متعددی استفاده شده است که از آن میان می توان به بحار الانوار، مقتل الحسین، مقاتل الطالبیین، الفتوح و الطبقات الکبری اشاره کرد.

 

از «راه زندگی» تا «علی بیدار است»

 انتشارات آستان قدس رضوی بسته مطالعاتی ویژه گروه های سنی کودک و بزرگسال برا به علاقه مندان معرفی کرد.

 

کتاب «راه زندگی» یکی از کتاب های «به نشر» به عنوان ترجمه و شرح 40 حدیث ناب و زندگی ساز از سخنان امام علی(ع) به قلم جواد محدثی و برگرفته از کتاب «غررالحکم» است که طی آن ترجمه و توضیح مختصری از هر حدیث ارائه می شود.

 

«سیره علوی» از سلسله کتاب‌های «چراغ راه» است که به قلم جواد محدثی و توسط به نشر برای نخستین بار در سال 1389چاپ شده است و نویسنده طی آن به ترجمه و توضیح 40 حدیث درباره سیره امام علی(ع) با موضوعات اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی با ترجمه‌ای روان به همراه ذکر اشعار و نقل داستان‌های تاریخی پرداخته است.

 

«علی(ع) خورشید بی‌غروب» از دیگر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی نوشته مریم امامیان می باشد که در سال 1393 برای دومین بار در قطع وزیری به عنوان واگویه هایی از نتیجه بیعت شکنی ها و کارشکنی هاي مردم با حضرت علی(ع) به چاپ رسید.

 

اثبات ولايت علي به روايت اهل سنّت

کتاب «اثبات ولايت علي(ع) به روايت اهل سنّت» دیگر کتاب به نشر می باشد که به قلم علي پاکروان و برای دومین با در سال 1391 در قطع وزيري چاپ و منتشر شده است.

 

«ستایشگران خورشید» عنوان دیگر کتاب به نشر در ارتباط با امام علی(ع) است که توسط محمد جواد غفورزاده (شفق) گردآوری و در سال 1393 برای سومین بار تجدید چاپ شده و آثار بدیع و چاپ نشده‌ای از 121 شاعر پارسی‌گو را با عنوان «ستایشگران خورشید» تقدیم آستان مقدس علوی می کند.

 

انتشارات آستان قدس رضوی همچنین عناوین متعددی کتاب حوزه کودک و نوجوان شامل«مثل مهتاب و ستاره» سروده سید احمد میرزاده، «التماس مرغابی‌ها»نوشته طاهره ایبد، «هدیه شیرین» نوشته مسلم ناصری و «با علی، یا علی»نوشته فریبا کلهر را به چاپ و تولید رسانده است.

 

کتاب «علی بیدار است» نوشته سید محمّد سادات اخوی، داستاني از زندگی حضرت علی(ع) بر اساس شأن نزول آیه‌های مختلف قرآن و همچنین داستان‌هایی با روایت دلچسب و قصه پاکسازی خانه خدا از بُت ها می باشد كه از زبان حضرت بيان شده است.

 

این کتاب قصۀ هجرت علی(ع) به مدینه از زبان نخل و بیان واقعه غدیر از زبان یک فرشته نقل می کند و کتابی ارزشمند برای گروه کودک و نوجوان محسوب می شود.

 

یادآور می شود، علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./101/1308/ب1

ارسال نظرات