۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۲۴۴۶۱
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

رشد کیفی فعالیت‌های مذهبی نیاز به مشارکت جمعی دارد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های مذهبی از جمله برپایی آیین اعتکاف، سبب تعالی جامعه شده و سلامت انقلاب را تضمین می‌کند، اما برای رشد کیفی این برنامه‌ها نیاز به همت و مشارکت جمعی داریم.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در همایش تجلیل از خادمان اعتکاف که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: اعتکاف جزوی از سیره ائمه معصوم(ع) است، بطوری که در روایات نیز نسبت به برکات و فضایل اعتکاف اشارات بسیاری شده است.

 

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: پیامبر اکرم(ص) هر از چند گاهی به دور از شهر و سر و صدای مردم و هیاهوی بت پرستان مکه، خود را به غار حراء می‌رسانید و به پرستش معبود حقیقی می‌پرداختند و در حالی به پیامبری مبعوث شدند که به امر اعتکاف مشغول بودند.

 

وی اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام در لباس‌های مختلف، می‌خواهند آثار اسلام را از دنیا ببرند و می‌بینیم که نخستین کانون اعتکاف را که غار حرا بود، چگونه آلوده کرده‌ و سعی دارند تا آثار تاریخی اسلامی و دینی را محو کنند.

 

آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: در جامعه اسلامی ایران خوشبختانه هر سال شاهد افزایش استقبال از آیین‌های مذهبی، از جمله آیین معنوی اعتکاف هستیم که در همین استان، امسال نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشت.

 

وی ادامه داد: فعالیت‌های دینی، سلامت جامعه و انقلاب را تضمین می‌کند، بنابراین باید به رشد کیفی این برنامه‌ها توجه داشت و در این راستا، بخش‌های مختلف اعم از دولتی و مردمی باید مشارکت داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان عنوان کرد: خانواده‌ها نقش مهمی در تشویق فرزندان به فعالیت‌های مذهبی از جمله اعتکاف دارند که این نقش را می‌توانند با فراهم کردن اسباب و مایحتاج فرد ایفا کنند./202/831/ب1

ارسال نظرات