۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۲۴۸۷۶
معاون تهذیب حوزه های علمیه استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری مستمر مسابقات کتابخوانی در حوزه علمیه اصفهان

حجت الاسلام مومنی گفت: در هر فصل یک مسابقه به صورت فراگیر و برای همه طلاب برگزار می کنیم که بر اساس مقتضی عنوان کتب برای مسابقه معین می شود و از طریق یارانه معاونت این کتب در اختیار طلاب قرار می گیرد.
معاون تهذیب حوزه های علمیه استان اصفهان

حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره برگزاری مسابقات کتابخوانی در حوزه علمیه اصفهان، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در هر فصل یک مسابقه به صورت فراگیر و برای همه طلاب برگزار می کنیم که بر اساس مقتضی عنوان کتب برای مسابقه معین می شود و از طریق یارانه معاونت این کتب در اختیار طلاب قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: در سال جاری تحصیلی مسابقات در سه نوبت کتبی، با عناوین کاهش جمعیت آخرین راهبرد غرب، مبانی دینی استکبار ستیزی و شرح ماجرا برگزار شد که مجموعا 24 نفر مورد تقدیر قرار گرفتند، البته از مسابقات کتابخوانی و طرح های داخلی حوزه ها نیز حمایت می شود.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه اصفهان، در رابطه با نحوه استفاده طلاب از منابع سایر کتابخانه ها، افزود: با آنکه اغلب کتابخانه های حوزه را جامع می دانیم ولی رایزنی ها و جلساتی را با مسؤولان فرهنگی شهرداری اصفهان داشتیم.

 

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: طی توافق نامه ای که با سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان داشتیم طلاب می توانند با 50 درصد تخفیف از کتابخانه های وابسته به شهرداری اصفهان استفاده کنند و این رایزنی با سایر نهادها و مراکز در حال پیگیری است.

 

وی بیان داشت: در سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از 30 مورد نمایشگاه کتاب، نرم افزار در حوزه های علمیه برگزار کردیم تا طلاب از تازه های کتاب مطلع شوند، همچنین نمایشگاه های تخصصی متمرکز در حوزه ها دایر شد که مورد توجه طلاب استان اصفهان قرار گرفت.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان، در رابطه با راه اندازی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در استان اصفهان توضیح داد: در سال اول طرح اندیشه مطهر در شهر اصفهان 450 نفر در این طرح شرکت کردند که تاکنون چند کتاب شهید مورد مطالعه و آزمون قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام مومنی در پایان درباره لزوم وجود کتابخانه های حوزه علمیه گفت: این کتابخانه ها در حوزه های علمیه و دیگر مراکز آموزش عالی حوزوی، به وجود می آیند تا اساتید را در کار آموزش و پژوهش یاری بخشند و یا وسایلی فراهم آورند که دانش پژوهان بتوانند از کتاب ها و دیگر منابع اطلاعاتی در کسب مهارت خواندن به نحو ثمربخشی استفاده کنند./302/869/ب1

ارسال نظرات