۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۲۵۶۱۵
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

رسانه ها چشم بیدار جامعه هستند/ رعایت اخلاق رسانه سبب اعتماد عمومی می شود

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بایدها و نبایدهای رسانه در بعد اخلاقی رعایت شود، حاصل آن اعتماد عمومی خواهد شد که تمام دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود و روحیه همدلی و همگرایی بین جامعه افزایش می‌یابد.
آیت الله علی اکیر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کلانتری امروز در دیدار اعضای سازمان بسیج رسانه استان فارس، گفت: حضور مردم در انتخابات به‌دور از جنبه‌های تشریفاتی و تزئیناتی به‌طور واقعی و برمبنای دیانت و مردم‌سالاری دینی است، در صورتی‌ که در کشورهای مرتجع عرب به‌ویژه عربستان به دلیل وابستگی به غرب که مردم‌سالاری وجود ندارد، به‌صورت حاکمیت قبیله‌ای اداره می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: نتیجه حضور پرشور و کم‌نظیر مردم در انتخابات اسفندماه گذشته در ایران اسلامی برگزیدن منتخبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شد که در این راستا هر اندازه اعضا و نمایندگان هماهنگ با آرمان‌ها، ارزش‌ها و در مسیر امام و رهبری حرکت کنند مجلسی بالنده‌تر و مورد اعتماد مردم خواهیم داشت.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وظایفی که قانون برای مجلس خبرگان رهبری معین کرده تعیین شرایط رهبری است، گفت: امیدواریم که در شرایط فعلی نیازی به رهبری جدید نداشته باشیم و سایه مقام معظم رهبری همچنان بر سر ما باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری تصریح کرد: وظیفه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری رابط بودن میان مردم و رهبری و نیز انتقال‌دهنده مشکلات و آسیب‌های جامعه است و برای رسیدن به این هدف باید گام‌های مثبت و تعیین‌کننده و اثرگذار برداشت.

 

وی با اشاره به اینکه کشور از لحاظ امکانات با مشکل روبه‌رو نیست و تنها با ضعف مدیریت مواجه هستیم، افزود: خبرگان رهبری باید فراجناحی از مدیران اجرایی بخواهند که تلاش و همت بیشتری برای رفع مشکلات جامعه داشته باشند.

 

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری از حوزه‌های علمیه به‌عنوان یک‌نهاد فرهنگی یاد کرد و افزود: اگر در هر شهر حوزه، طلاب و روحانی قوی، مجرب و کارآمد داشته باشیم آن شهر از فرهنگ و ارزش‌های دینی و الهی قوی برخوردار خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری بیان داشت: مجموع تعداد طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان و شیراز 150 هزار نفر است و در استان فارس با جمعیت 5 میلیونی داشتن 4 هزار روحانی برای دست‌یابی به جامعه‌ای فرهنگی و اخلاقی با مشکل روبه‌رو هستیم.

 

وی در ادامه افزود: یک روحانی و عالم دینی باید با جوانان ارتباط داشته و از طریق فرهنگ، قلم، کتاب، مساجد و رسانه‌ها درصدد افزایش توان کمی و کیفی آنان باشد تا جامعه‌ای پویا داشته باشیم.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رسانه‌ها چشم‌های بیدار جامعه هستند و اگر تحلیل‌ها و خبرها به‌موقع اطلاع‌رسانی شود جامعه از رشد و بالندگی بیشتری برخوردار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری در پایان گفت: اگر بایدها و نبایدهای رسانه در بعد اخلاقی رعایت شود، حاصل آن اعتماد عمومی خواهد شد که تمام دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود و روحیه همدلی و همگرایی بین جامعه افزایش می‌یابد./202/919/ب1

ارسال نظرات