۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۲۵۸۲۷
معاون فرهنگی اوقاف فارس خبر داد؛

اعزام کاروان زیارتی به عتبات عالیات در راستای اجرای امینانه واقفان خیر اندیش

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از اعزام 115 نفر به عتبات عالیات در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش خبر داد.
حجت الاسلام میثم حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام سید میثم حسینی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از اعزام 115 نفر به عتبات عالیات در راستای اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش خبر داد.

 

وی تصریح کرد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش کاروان زیارتی به کربلای معلی تحت عنوان زائران حرم حسینی به صورت متمرکز خرداد ماه سال جاری اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: در این طرح موقوفاتی که نیت آنها اعزام مردم به عتبات عالیات است به اجرای نیت خواهند پرداخت.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در خصوص افراد واجد شرایط این طرح، گفت: اولویت با افراد بالای 40 سال، کسانی که تا کنون به عتبات عالیات مشرف نشده اند و توان مالی ندارند، افراد ساکن در مناطق محروم، خادمین ثابت مساجد، اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه، خانواده شهدای مدافع حرم و ... است.

 

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: هر شهرستان با توجه به درآمد موقوفه مرتبط با طرح، افراد مورد نظر را شناسایی و اقدامات لازم برای اعزام آنها را فراهم خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها 15 نفر به این سفر اعزام شدند، گفت: افزایش اعزام به 115 نفر نشان از افزایش عواید موقوفات منطبق است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با تأکید بر اینکه اجرای نیات واقفین نیک اندیش منوط به پرداخت حقوق موقوفات است، افزود: مستأجرین و متصرفین موقوفات می توانند با پرداخت به موقع حقوق موقوفات اداره اوقاف را در راستای اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش یاری کنند./102/919/ب1

ارسال نظرات